Sudeći po novom katalogu odobrenih naslova za prvi i peti razred, od 173 ponuđene knjige gotovo trećinu, odnosno 52, štampaju izdavačke kuće „Klet”, „Novi logos” i „Freska”, sve tri deo iste nemačko-slovenačke grupacije

Zakon o udžbenicima koji je usvojen u aprilu, prema najavama iz Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, donet je da bi sprečio monopol, sukob interesa i podmićivanje, koji su vladali na i te kako isplativom tržištu đačkih knjiga. Godinama unazad procenjuje se da godišnji promet iznosi između 80 i 150 miliona evra. Resorni ministar Mladen Šarčević već mesecima najavljuje mogućnost formiranja đačkih zadruga i mnogo jeftinijeg nabavljanja udžbenika tim putem, što bi „ukinulo sivo tržište, razne posrednike i samim tim uticalo na formiranje povoljnije cene za sve učenike”.

Međutim, sudeći po novom katalogu odobrenih naslova za prvi i peti razred, ništa se u pogledu dominacije na tržištu udžbenika nije promenilo. Od 173 ponuđene knjige gotovo trećinu, odnosno 52, štampaju izdavačke kuće „Klet”, „Novi logos” i „Freska”. Sve su deo iste grupacije i prema nezvaničnim procenama zastupljeni su na tržištu udžbenika sa oko 50 odsto. Naime, „Klet” je nemačka kompanija koja je pre nekoliko godina kupila izdavačku kuću „Freska”, dok je „Novi logos” kupio hrvatski „Profil internacional”, koji je u vlasništvu izdavača „Klet Slovenija”. Na tržištu udžbenika, dakle, u poslednje tri godine, otkako je „Politika” pisala o tome, ništa se nije promenilo.
Politika

1 KOMENTAR

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here