Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



"E-papir" prima zamerke na uslove poslovanja u Srbiji

post-title


Privrednici u Srbiji odnedavno mogu mnogo direktnije da utiču na unapređenje poslovnog ambijenta, i to tako što će predloge o tome koje administrativne procedure bi trebalo unaprediti, smanjiti ili ukinuti, poslati državnoj upravi preko portala "e-papir". Na ovaj način bi, kako se očekuje, administrativni troškovi poslovanja u naredne tri godine mogli da padnu najmanje za 15 odsto. Portal "e-papir" koji je startovao 15. maja 2018. godine, omogućava privrednicima da elektronskim putem, "iz fotelje", daju konkretan predlog o tome kako smanjiti suvišnu papirologiju. Pomoćnica ministra privrede Katarina Obradović Jovanović objašnjava da zainteresovani mogu da se uključe tako što će popuniti upitnik dostupan na adresi www.epapir.rsjp.gov.rs - Stav privrede je za nas ključan, jer su privrednici ti koji se sa administrativnim procedurama svakodnevno susreću i zato ih pozivam da nam daju predloge kako da im rasteretimo poslovanje. Naš cilj kao Ministarstva privrede jeste da se privredi u svakom smislu, pa i administrativno, što više olakša poslovanje i omogući ušteda vremena i novca - rekla je Katarina Obradović Jovanović. Paralelno, dodaje ona, teku pripreme i za uvođenje e-uprave, koja podrazumeva digitalizaciju administrativnih postupaka, kada svi oni budu popisani i optimizovani. Plan je da do 2021. godine prvih 100 postupaka bude digitalizovano. - Već sada imamo nekoliko postupaka koji su digitalizovani. To su, recimo, e-građevinske dozvole, podnošenje poreskih prijava, finansijskih izveštaja ili elektronska registracija preduzetnika. Očekujem da nam ovaj dijalog s privredom pomogne da utvrdimo koje postupke ćemo digitalizovati među prvima, jer će to biti oni koji su im najveći problem u poslovanju - istakla je Katarina Obradović Jovanović. Poziv privrednicima da se uključe u optimizaciju propisa uputila je i Privredna komora Srbije, ravnopravan partner u projektu koji je pokrenula i koordinira Vlada Republike Srbije. - Pozvali smo sve privrednike da se angažuju i dostave svoje mišljenje o procedurama koje se najčešće koriste, a iziskuju najviše vremena, jer je bez privrednika nemoguće otkriti šta je to što najviše smeta u sistemu - rekla je Gordana Tiodorović, direktorka Sektora za pružanje podrške u zastupanju i zaštiti interesa članova Privredne komore Srbije. Tiodorovićeva je podsetila da su faze projekta podrazumevale najpre popis, optimizaciju, a zatim i digitalizaciju svih administrativnih postupaka i procedura, radi uspostavljanja jednostavne i transparentne komunikacije poslovne zajednice sa državnom upravom, u obostranom interesu. Prema njenim rečima, Privredna komora Srbije, po osnovu javnih ovlašćenja i međunarodnih sporazuma, sprovodi 34 administrativne procedure koje se odnose na izvozno poslovanje, transport, edukaciju i druge oblasti. Privrednici u Srbiji odnedavno mogu mnogo direktnije da utiču na unapređenje poslovnog ambijenta, i to tako što će predloge o tome koje administrativne procedure bi trebalo unaprediti, smanjiti ili ukinuti, poslati državnoj upravi preko portala "e-papir". Na ovaj način bi, kako se očekuje, administrativni troškovi poslovanja u naredne tri godine mogli da padnu najmanje za 15 odsto. Portal "e-papir" koji je startovao 15. maja 2018. godine, omogućava privrednicima da elektronskim putem, "iz fotelje", daju konkretan predlog o tome kako smanjiti suvišnu papirologiju. Pomoćnica ministra privrede Katarina Obradović Jovanović objašnjava da zainteresovani mogu da se uključe tako što će popuniti upitnik dostupan na adresi www.epapir.rsjp.gov.rs - Stav privrede je za nas ključan, jer su privrednici ti koji se sa administrativnim procedurama svakodnevno susreću i zato ih pozivam da nam daju predloge kako da im rasteretimo poslovanje. Naš cilj kao Ministarstva privrede jeste da se privredi u svakom smislu, pa i administrativno, što više olakša poslovanje i omogući ušteda vremena i novca - rekla je Katarina Obradović Jovanović. Paralelno, dodaje ona, teku pripreme i za uvođenje e-uprave, koja podrazumeva digitalizaciju administrativnih postupaka, kada svi oni budu popisani i optimizovani. Plan je da do 2021. godine prvih 100 postupaka bude digitalizovano. - Već sada imamo nekoliko postupaka koji su digitalizovani. To su, recimo, e-građevinske dozvole, podnošenje poreskih prijava, finansijskih izveštaja ili elektronska registracija preduzetnika. Očekujem da nam ovaj dijalog s privredom pomogne da utvrdimo koje postupke ćemo digitalizovati među prvima, jer će to biti oni koji su im najveći problem u poslovanju - istakla je Katarina Obradović Jovanović. Poziv privrednicima da se uključe u optimizaciju propisa uputila je i Privredna komora Srbije, ravnopravan partner u projektu koji je pokrenula i koordinira Vlada Republike Srbije. - Pozvali smo sve privrednike da se angažuju i dostave svoje mišljenje o procedurama koje se najčešće koriste, a iziskuju najviše vremena, jer je bez privrednika nemoguće otkriti šta je to što najviše smeta u sistemu - rekla je Gordana Tiodorović, direktorka Sektora za pružanje podrške u zastupanju i zaštiti interesa članova Privredne komore Srbije. Tiodorovićeva je podsetila da su faze projekta podrazumevale najpre popis, optimizaciju, a zatim i digitalizaciju svih administrativnih postupaka i procedura, radi uspostavljanja jednostavne i transparentne komunikacije poslovne zajednice sa državnom upravom, u obostranom interesu. Prema njenim rečima, Privredna komora Srbije, po osnovu javnih ovlašćenja i međunarodnih sporazuma, sprovodi 34 administrativne procedure koje se odnose na izvozno poslovanje, transport, edukaciju i druge oblasti. POPISANO 2.500 PROCEDURA Rasterećenje poslovanja kroz uštedu vremena i novca da se obave svi potrebni administrativni postupci kroz njihovu optimizaciju ili ukidanje, osnovna je ideja sveobuhvatnog višegodišnjeg projekta Vlade Srbije "e-PAPIR - pojednostavljivanje administrativnih postupaka i procedura". Ceo proces koordinira Republički sekretarijat za javne politike, a u projekat su uključeni i Ministarstvo privrede, Privredna komora Srbije, Kancelarija za IT i e-upravu. Ukupno su uključene 84 institucije javne uprave na republičkom nivou, a popisano je oko 2.500 administrativnih postupaka, dok su svi postupci jednoobrazno opisani i uneti u elektronsku bazu. Novosti


Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar