Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



JEDINSTVENI KOL-CENTAR RFZO: Otvara se linija za informacije o pregledima, operacijama...

post-title


U nacionalnom kol-centru, pri Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje, koji bi, prema saznanjima "Novosti" trebalo da proradi za nekoliko nedelja, građani će u direktnom razgovoru sa operaterima, moći da dobiju sve neophodne informacije u vezi sa lečenjem dece i odraslih u inostranstvu, ali i da saznaju, recimo, koji su po redu na listi čekanja za operacije i preglede koji se zakazuju, koja su njihova prava iz zdravstvenog osiguranja...

[caption id="attachment_81248" align="aligncenter" width="739"] Ilustracija, foto: Shutterstock[/caption]

Info-linija koju je RFZO otvorio u ponedeljak zapravo je uvod u nastajanje kol-centra, čiji će broj - 0700/333-443 biti jedinstven za celu Srbiju i predstavljaće širenje direktne komunikacije sa osiguranicima koji, kako pokazuje praksa, ne znaju dovoljno šta u oblasti zdravstvene zaštite, računajući preglede, dijagnostiku i terapiju, mogu da dobiju o trošku osiguranja. To je, možda, najvidljivije u slučajevima kada se putem javnih apela, donacija i SMS poruka skuplja novac za lečenje dece u inostranstvu, koja bi tamo, mada ne sva, mogla da budu upućena i o trošku RFZO, ili Budžetskog fonda, koji je osnovala Vlada Srbije.

U prva četiri dana rada info-linije, prema podacima RFZO, prosečno je bilo po 80 poziva, od kojih je tri četvrtine bilo u vezi sa lečenjem u inostranstvu, a preostalih 25 odsto poziva za druga prava iz nadležnosti RFZO.

- Veliki broj poziva pokazatelj je da osiguranici ne poznaju dovoljno svoja prava iz zdravstvenog osiguranja i da imaju mnogobrojne nedoumice i pitanja - kaže dr Sanja Radojević Škodrić, direktor RFZO. - Mi smo tu da budemo servis našim osiguranicima i zbog toga, osim postojeće info-linije, za nekoliko nedelja puštamo u rad Nacionalni kol-centar gde će na jednom mestu biti objedinjene sve potrebne informacije.

Za većinu prava iz zdravstvenog osiguranja pacijenti, iako sami nisu informisani, saznaju od lekara, a najviše zabune ima upravo oko lečenja u inostranstvu. Kad se dete u strane klinike upućuje kroz sistem, postoji jasna procedura koju pokreće lekar specijalista. Kasnije se to odvija kroz konzilijarno mišljenje, procenu da li bi određena procedura koja se primenjuje u inostranstvu mogla da bude efikasna u lečenju konkretnog pacijenta, odobrenje zahteva i upućivanje.

Kada su pacijenti deca, RFZO odobrava i troškove puta i smeštaja i za pratioca. Sve je daleko komplikovanije kada roditelji, uglavnom putem interneta, traže ustanovu u svetu, gde se primenjuju neke metoda za koje oni, bez preporuke i mišljenja lekara, veruju da bi mogle da pomognu. Svako, naravno, ima pravo da proba sve da izleči svoje dete, ali često se zaboravlja da mnoge svetske klinike posluju ekonomski, i da bi mišljenje njihovih lekara da u konkretnom slučaju mogu da pomognu, trebalo uvek proveriti na više strana.

U svakom slučaju, kad postoji potreba za lečenje u inostranstvu, prvo bi se trebalo raspitati za institucionalno upućivanje od strane RFZO ili Budžetskog fonda. Ako su dosad iz nekog razloga bili u uverenju da to traje, a njima se žuri, posle otvaranja Nacionalnog kol-centra, roditeljima dece koja bi u inostranstvo na lečenje, informacije bi trebalo da budu dostupnije nego dosad.

- Nacionalni kol-centar zamišljen je kao mesto namenjeno za pružanje svih informacija koje su od značaja za naše osiguranike - objašnjava dr Radojević Škodrić. - Kol-centar će zameniti sve postojeće fiksne linije naših Filijala i ispostava, putem kojih je, priznajemo, često bilo nemoguće dobiti bilo kakvu informaciju. Omogućićemo da se sazna, na primer, rok važenja overe kartice, mesto na listi čekanja, dobiju informacije o pravima iz zdravstvenog osiguranja.

Uvođenjem broja 0700/333-443 sve dosadašnje fiksne linije ispostava i Filijala RFZO prestaće da rade, jer će zainteresovani građani putem kol-centra moći da na jednom mestu dobiju sve neophodne informacije u vezi sa zdravstvenim osiguranjem. Iz RFZO najavljuju da će biti omogućene funkcije preslušavanja po oblastima koje interesuju osiguranike ili jednostavno, direktnim kontaktom tj. razgovorom sa operaterom.

Opcije koje će osiguranicima biti na raspolaganju su u vezi sa informacijama o zdravstvenom osiguranju, o korišćenju zdravstvene zaštite u inostranstvu, o polisi putnog zdravstvenog osiguranja, o izdavanju i roku važenja zdravstvenih kartica, o listama čekanja...



Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar