Srpski autoklaster proizvođača delova za auto-industriju okuplja 50 hiljada radnika i najveća je industrijska grana Srbije. Na dvodnevnom skupu u Velikom Gradištu rečeno je da se kablovi za automobil „tesla“, koji se proizvodi u Americi, motaju u Sremu, opruge za kamione „volvo“ i „skanija“ proizvode u Čačku, a plastični delovi za „golf“ ili „pasat“ u Kragujevcu. Najveća novost ipak je prvi punjač za električna vozila koji je proizvod domaće pameti i industrije.

Institut u Staroj Pazovi za razvoj ekološke energije zajedno sa vodećim domaćim stručnjacima sa Elektrotehničkog fakulteta uspeo je da konstruiše i pripremi za serijsku proizvodnju prvi univerzalni punjač za električna vozila, prenosi RTS.

Dve su prednosti ovog punjača, softver i hardver su domaći proizvod, a može da puni sve postojeće marke električnih automobila uz uštedu energije i lako prilagođavanje domaćoj elektro-mreži.

Punjač je dvostruko jeftiniji od bilo kojeg punjača koji se uvozi.

– Mi razvijamo punjač koji je standardizovan po evropskim standardima ali je kompatibilan sa američkim i japanskim standardima. Što znači da taj punjač možemo da izvozimo isto kao i električni auto u celoj Evropi i celom svetu – objašnjava Slavko Vujović iz „IEEG“-a iz Stare Pazove.

Opruge za prvu ugradnju za kamione „skanija“ i „volvo“ dolaze iz Čačka. Male domaće radionice prerasle su u mini-fabrike, a izvoz svake godine raste.

– Ono što se u poslednje vreme pokazuje kao problem, a čuo sam manje-više i formalno i neformalno, a to je problem sa radnom snagom, sa inženjerima sa radnicima koji rade u proizvodnji – ističe Igor Vijatov, direktor Automobilskog klastera Srbije.

Problem nedostatka stručne radne snage, kažu proizvođači, nije jedina teškoća. Tu su i birokratske prepreke sa mnogo papira i komplikovanom procedurom izvoza sve dok ne postanemo članica EU.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here