Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



Elektro vozila(EV) su rasprodati za Evropu i SAD za 2022

post-title


Izvršni direktor Grupe Herbert Diess otkrio je da se i Kina "stvarno popravlja".

Folksvagen grupa (koja uključuje Folksvagen, Audi, Porše, Škodu, SEAT i druge) izveštava da potražnja za njenim električnim automobilima značajno nadmašuje proizvodne kapacitete.

Generalni direktor Folksvagen grupe Herbert Dies je nedavno rekao za Financial Times da su EV vozila u suštini rasprodata za 2022. godinu u Evropi i SAD, pošto je zaostatak porudžbina samo u zapadnoj Evropi dostigao 300.000:

 

„Imamo spisak veoma velikih narudžbine i prikupljanje porudžbina za električna vozila koji je još u toku.Mi smo u suštini rasprodali električna vozila u Evropi i Sjedinjenim Državama. A u Kini se zaista povećava broj porudžbina".

 

To znači da će nove porudžbine (barem za većinu električnih modela) rezultirati isporukom u 2023 godini.

To nije dobra poruka za kupce koji bi hteli da kupe novi automobil, pogotovo što zbog inflacije, novi model sledeće godine bi mogli biti skuplji.

Pitanje potražnje koja daleko prevazilazi ponudu ranije je nagovestio glavni finansijski direktor Arno Antlitz.

Podsetimo se da je Folksvagen grupa prodala oko 99.100 potpuno električnih vozila tokom prvog kvartala 2022. (povećanje od 65% u odnosu na prethodnu godinu), uključujući 58.400 u Evropi, 28.800 (preko 27.100 porodica) u Kini i 7.900 u SAD.

 

Plan za 2022. je da se proda otprilike 700.000 elektičnih vozila (uključujući 140.000 u Kini), što bi zahtevalo u proseku 200.000 po kvartalu u preostala tri kvartala. Prethodni najbolji kvartal bio je 4. kvartal 2021. sa 159.800 jedinica, tako da to nije lak zadatak, posebno sa globalnim ograničenjima ponude i blokadom u Kini.

 

Prema izveštaju, Arno Antlitz očekuje da će tokom ove godine kompanija stalno povećavati obim EV-a i udeo svakog kvartala.Pretpostavljamo da je u pitanju elektrifikacija koja postaje sve popularnija i da je to opšte pitanje zajedničko svim velikim proizvođačima opreme, koji se u početku bore da se povećaju iz različitih razloga. U SAD možemo videti da se Ford i General Motors (Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac i Hummer) takođe snažno zalažu za povećanje obima, ali plodovi obično dolaze sa zakašnjenjem u vezi sa neophodnim ulaganjima u nove fabrike električnih vozila, fabrike baterija i nove lance snabdevanja.



Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar