Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



Tuneli Laz i Munjino brdo najzahtevniji objekti na "Milošu Velikom"

post-title
Foto: RINA


Auto-put "Miloš Veliki" trebalo bi do kraja godine da bude produžen za novih dvadesetak kilometara. Najzahtevniji objekti, na deonici od Pakovraća do Požege, su tuneli Laz i Munjino brdo. Iz Ministarstva saobraćaja i infrastrukture očekuju tokom ove godine završetak radova na ukupno 83 kilometra auto-puteva.

U nastavku auto-puta Miloš Veliki, od Pakovraća do Požege na deonici od 20 kilometara, grade se tuneli, mostovi i nasipi, a nepristupačan teren i nepredvidiva priroda diktiraju dinamiku.

Posle probijanja za sada najdužeg tunela u Srbiji, intenzivirani su radovi.

U tunelu Laz već je asfaltirano oko dva i po kilometra.

Nikola Miljković iz Javnog preduzeća "Putevi Srbije" navodi da su u obe cevi tunela završeni glavni građevinski radovi, što znači da se prelazi u drugu fazu koja predstavlja elektromašinsko opremanje tunela.

"Trenutno imamo oko 70 radnika, što naših, što podizvođača koji rade pre svega na finim radovima", kaže Miljković.

U obe tunelske cevi je postavljeno 147.995 metara nosača kablova ili 82 odsto, objašnjava Vladimir Petrović, rukovodilac službe nadzora u radovima u tunelu Laz.

"Ti nosači su postavljeni u kaloti, odnosno u svodu tunela i u horizontalnim kablovskim kanalima", objašnjava Petrović.

Od tunela Laz u narednih gotovo osam kilometara gradi se 12 mostova i tri nadvožnjaka i stiže se do tunela Munjino brdo.

Do probijanja Munjinog brda ostalo je još otprilike 900 metara – uprkos predviđanjima, radovi su usporeni.

Gradnja tunela po novoj austrijskoj metodi

Nikola Miljković iz "Puteva Srbije" navodi da je tri stotine metara od početka tunela postavljena oplata za sekundarnu oblogu, a u ostatku tunela se rade drugi radovi.

"Znamo da smo malo u zakašnjenju, probali smo da uvedemo radove koji mogu paralelno da se rade u svrhu ubrzanja. Moramo da ispoštujemo neke rokove i stvarno se trudimo", kaže Miljković.

Tunel Laz dug je 2.843 metra, a Munjino brdo stotinak metara manje.

Oba tunela se grade po novoj austrijskoj metodi.

Kao probleme izvođač izdvaja rešavanje imovinsko-pravnih odnosa, konfiguraciju terena i podzemne vode.

Pored mašinskog iskopavanja, moralo je da se buši i miniranjem.

Gradnja deonice je počela 2019. a radove izvodi Kineska kompanija – rok od 36 meseci uveliko je premašen.

Nikola Miljković navodi da se saradnja sa Kinezima izdvaja u odnosu na sve ostale poslodavce.

"Kineski izvođači su programirani na rad i njihova parola je da nema odustajanja", ističe sagovornik iz "Puteva Srbije".

Od probijanja tunela Munjino brdo i završetka radova na objektima, zavisi i otvaranje deonice kojom bi se od Čačka do Požege putovalo petnaestak minuta.

Tuneli Laz i Munjino brdo na Koridoru 11, osim što su identični po metodi izgradnje, ali i po dužini, ono što je karakteristično za oba tunela jeste da će imati 11 veza između obe tunelske cevi, po dve velike za kamione i automobile u slučaju nezgode i devet pešačkih.

RTS



Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar