Internet kupovina sve je zastupljenija u Srbiji, a sa njom i prevare kupaca, koji ne proveravaju dovoljno od koga i šta pazare. Roba se dosta kupuje preko društvenih mreža, “Fejsbuka” i “Instagrama”, a prema istraživanjima, na ovaj način najčešće se pazare garderoba i obuća, ali i posuđe, kućni tekstil, pa i umetnička dela.

Ilustracija, foto: Depositphotos

Statistika pokazuje da su kupci većim delom iz manjih mesta u kojima je ponuda ove robe u radnjama skromna, pa ova svojevrsna “virtuelna pijaca” priskače u pomoć.

Vitomir Ognjanović, internet preduzetnik, kaže da je u Srbiji internet kupovina ozbiljan kanal prodaje. Bilo da se govori o legalnoj ili nelegalnoj ponudi, za prodavce je to uglavnom odlično, ali za kupce i državu često i nije.

Prema njegovim rečima, kupci bi mogli da se poštede prevara, koje nisu retkost, ako bi malo više obratili pažnju od koga kupuju robu.

– Ukoliko je plan da se kupi nešto novo, trebalo bi se pozabaviti proverom prodavca i robe, a zatim računom, saobraznošću i garancijom. Treba proveriti i da li cena opravdava kupovinu preko društvene mreže umesto u nekoj od poznatih onlajn ili oflajn prodavnica – kaže Ognjanović.

Prema njegovim rečima, najvažnije je proveriti prodavca i potražiti iskustva ranijih kupaca, jer je na internetu gotovo nemoguće sakriti kritike na račun kvaliteta proizvoda.

Ne treba isključiti još jedan važan segment, a to je šteta koja se na ovaj način nanosi državi, ističe naš sagovornik.

– Ako govorimo o kupovini robe bez računa, treba biti svestan da time indirektno kršimo zakon, jer prodavac ne prijavljuje PDV i ne plaća razne druge prateće poreze i doprinose – zaključuje Ognjanović.

Da se država i te kako bavi ovom problematikom, svedoče podaci Poreske uprave Srbije. Za prvih 10 meseci inspektori poreske policije privremeno su oduzeli robu vrednu 5,18 miliona dinara jer nije imala dokumentaciju o poreklu.

REFERENCE

Oni koji se bave administracijom društvenih mreža, napominju da postoje neka osnovna pravila. Ozbiljne prodavnice sa referencama obično imaju svoju stranicu, a ne profil. Ažurni su u odgovaranju, šalju robu sa adresa poslovnica, a ne kao fizička lica.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here