Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



Kako će izgledati elektronski upis u srednje škole

post-title


Upis u srednje škole ove godine će moći da se obavi i elektronskim putem, a ta usluga biće dostupna roditeljima na portalu eUprava od 9. jula, a đaci će se u škole upisivati 9. i 10. jula, od 8 do 15 sati. Potrebno je samo da roditelji ili staratelji đaka imaju kreiran nalog na ovom portalu i da pokrenu uslugu, rečeno je Danasu u Kancelariji za informacione tehnologije i elektronsku upravu. Roditelji se na portalu registruju putem korisničkog imena i lozinke, a uz popunjavanje osnovnih ličnih informacija pri kreiranju naloga treba da prilože skeniranu očitanu ličnu kartu ili skenirane, odnosno fotografisane obe strane lične karte, ili stranice pasoša na kojoj se nalaze lični podaci. Lična karta i pasoš moraju da budu važeći. Kada roditelji kreiraju nalog potrebno je da ga potvrde „klikom“ na aktivacioni link koji većini stigne u spam sanduče. Detaljan način registracije je opisan na portalu eUprava. Iz Kancelarije za IT i eUpravu preporučuju roditeljima da nalog otvore pre početka upisa u srednje škole, jer je pre korišćenja naloga potrebno da dobiju odobrenje ovlašćenog službenika, kojim se potvrđuje identitet korisnika. – Celokupna procedura upisa završava elektronskim putem (od popunjavanja i podnošenja prijave za upis do notifikacije da je upis kompletiran), tako da učenici i njihovi roditelji ne treba da dolaze u školu, niti da lično prilažu bila kakva dokumenta. Eventualno se može desiti da se u školi utvrdi da neki podatak treba proveriti, pa da roditelji moraju naknadno da ga prilože, o čemu će takođe biti obavešteni putem notifikacije – kažu u Kancelariji za IT i eUpravu. Nakon prijema prijave koju je roditelj popunio na portalu eUprava, škola će po službenoj dužnosti pribaviti podatke o učeniku iz matične knjige rođenih, iz evidencije prebivališta i informaciju iz zdravstvenog informacionog sistema o obavljenom lekarskom pregledu, kao i podatke o prethodno završenom obrazovanju, na osnovu čega je učenik raspoređen u tu srednju školu. Na osnovu tih i podataka koje je roditelj popunio u prijavi, ovlašćeno lice škole će završiti upis. Pored elektronskog, postojaće i mogućnost da đaci ili roditelji upis obave u samoj srednjoj školi, ali u tom slučaju moraju da prilože prijavu za upis (obrazac se nalazi u sastavu Konkursa za upis u srednje škole ili se kupuje u knjižarama), uverenje o položenom završnom ispitu i originalno svedočanstvo o završenom osnovnom obrazovanju, a neke škole traže da se podnesu i originalna svedočanstva o završenom šestom, sedmom i osmom razredu. Sva ova dokumenta đaci su dobili u svojim osnovnim školama. Za upis u srednje stručne škole potrebno je i lekarsko uverenje o ispunjavanju zdravstvenih uslova, a za gimnazije nije. U Konkursu za upis učenika u srednje škole je navedeno da će, u cilju pojednostavljivanja upisne procedure, Ministarstvo prosvete u saradnji sa Ministarstvom za državnu upravu i lokalnu samoupravu obezbediti da se dokumenta, poput izvoda iz matične knjige rođenih i dokaza o prijavi prebivališta za učenike pribavljaju elektronskim putem. U tom smislu škola je imenovala lica koja će pristupati servisima Ministarstva za državnu upravu i lokalnu samoupravu i Ministarstva unutrašnjih poslova putem informacionog sistema „e-ZUP“ na portalu eUprava.


Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar