Na Sajmu automobila u Beogradu posebno mesto zauzimaju stari lepotani koji papreno koštaju. Mnogi vozači gaje posebnu ljubav upravo prema oldtajmerima, a za sve njih u Preljini kod Čačka smeštena je prava poslastica, jer se tu nalazi Muzej škodinih automobila. Crvena “felicija” kabriolet iz šezdesetih godina prošlog veka jedna je od deset ukupno sačuvanih u celom svetu i nalazi se u ovom muzeju, u svom punom sjaju, ali i voznom stanju.
“To je bio jedinstven kabriolet u Evropi u to vreme. Pronašli smo ga u Češkoj i vredni majstori su izvršili kompletnu restauraciju i on je sada ponos ovog muzeja. Ima jedinstven dizajn, mekani i tvrdi krov, a motor od 1000 kubika tih šezdesetih godina bio je izuzetno jak”, kaže za RINU, Brano Veljančić ispred kompanije “Auto Čačak”.
Foto: RINA
Kao i većina tadašnjih automobila škode su bile benzinci, vozile su se po celoj Evropi, a u njihovoj udobnosti tada je uživao viši stalež. Još jedan vremešni lepotan koji je izložen u Preljini jeste “škoda tudor”, star skoro osam decenija.
“Svim oldtajmerima koje smo pronašli, motor je bio u izuzetnom stanju, a enterijer odlično urađen. Skoro svi automobili imaju kožna sedišta i vidi se da je udobnost bila visoko pozicioniran kriterijum prilikom proizvodnje”, rekao je Brano koji je i lično radio na restauraciji ovih škodinih vozila.
Foto: RINA
U Muzeju škodinih automobila nalazi se deset vozila, većina ih je kupljena u Češkoj, a kao oldtajmeri oni dostižu izuzetno visoku cenu na tržištu.
“Oni vrede više nego pojedina nova vozila, u pitanju su desetine hiljada evra. Imali smo čak i ponudu od pojedinih posetilaca da im prodamo feliciju kabriolet, ali od ovih vozila ništa nije na prodaju”, izjavio je Brano i dodaje da ovde nije kraj, već da je Muzej dobio još jedno pojačanje.
Foto: RINA
“U pitanju je “škoda rapid” napravljena 1938. godine, koji je vožen za vreme Drugog svetskog rata, koristili su ga nacisti, a partizani su ga kasnije otuđili. To je najstariji auto koji se nalazi ovde”, naglašava Brano.
Neki automobili nakon godina vožnje i hiljade kilometara puta ostavljenih iza sebe, završe na otpadu ili kao staro gvožđe, a samo retki postaju – oldtajmeri. Da su škodini automobili itekako izdržljivi dokaz je i “škoda oktavia” novije proizvodnje, koja se našla u muzeju jer je prošla neverovatnih – milion kilometara.
RINA
A dali taj muzej otkupljuje oltajmere ako ima recimo neko nesto da proda?
Maja
17.05.2022 20:53