Čak 30 vozača dnevno skine tamne folije s prozora svojih automobila. Kao rezultat odluke kojom je saobraćajna policija pooštrila kontrolu automobila sa folijama zatamnjenim staklima, napravili su se redovi u specijalizovanim servisima.

Foto: P. Dimitrijević / RAS Srbija

Postupak nije nimalo jednostavan, kažu majstori. Muke nastaju zbog jakog lepka koji spaja folije sa staklenim površinama. Pri tome, ni postupak odlepljivanja nije nimalo jeftin, ističu vlasnici vozila.

– Da bih uradio atest na folije koje sam zalepio pre dve godine i platio ih 150 evra, treba mi potvrda proizvođača, koji traži 7.500 dinara, zatim bi trebalo da platim Agenciji za bezbednost saobraćaja i AMSS za potvrde, dozvole i atest, još oko 9.000 dinara. Zato sam odlučio da ih skinem – kaže jedan od vozača.

Pri razbijanju stakla, folija drži krhotine na okupu
Foto: Srna / Promo

Ni ova operacija nije jeftina.

– Traže mi 500 dinara po staklu, pa ću platiti 1.500 dinara, a na drugim mestima cene idu i do 3.000 dinara. Posle toga sledi novi tehnički pregled i za to će da mi uzmu 800 dinara. Ali jeftinije je od kazni i atestiranja – kaže on.

Naš sagovornik je imao sreće jer mu prilikom odlepljivanja folije sa zadnjeg stakla nije oštećen grejač.

– Upozoravamo sve klijente na mogućnost da im se prilikom odlepljivanja folija sa zadnjeg stakla uništi grejač, a tada moraju da menjaju staklo – kaže Zoran M., radnik servisa. Cene se, u zavisnosti od vozila, kreću od 200 do 1.500 evra za novo staklo!

Bilo je i slučajeva da vozača zaustavi policija, da plati kaznu, pa na kraju ode i uradi atest folije. Međutim, ispostavi se i da folije zbog refleksije koju imaju ne mogu ni da prođu pregled u AMSS i da na kraju vozač ne dobije atest. Tada sleduje skidanje folija, i kao po pravilu, one se veoma teško skidaju pa je dodatni trošak, u vidu kupovine zadnjeg stakla, neminovan.

– Jedan klijent je, računajući kaznu, neuspešno atestiranje, skidanje folija i kupovinu novog stakla, iskeširao 1.000 evra – tvrdi majstor iz servisa.

Prednost folija

Stakla zatamnjena odgovarajućim folijama sprečavaju sunčevo zračenje u unutrašnjosti automobila, smanjuju temperaturu za nekoliko stepeni, što znači da se štedi i gorivo (upotreba klima-uređaja). Folija je korisna i u slučaju sudara, jer drži parčiće stakla na okupu, a i provalnici izbegavaju staklo sa folijama. Velika većina proizvođača, pogotovo skupocenih vozila, ugrađuje fabrički zatamnjena stakla, a ona, podsetimo, ne podležu atestiranju ni zabranama.
Blic

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here