“Planum” i “Putevi Užice” tek spremaju odgovor na navode ministarke. Sanaciju Ub – Lajkovac zavrišće kinesko-azerbejdžanski konzorcijum.

foto: Tanjug

Sporu deonicu od Uba do Lajkovca, na Koridoru 11, umesto domaćih graditelja, završiće kinesko-azerbejdžanski konzorcijum kompanija “Šendong haj spid grupa” i “Azvirt”. Ministarka građevine Zorana Mihajlović je nedavno izjavila da su domaći “Planum” i “Putevi Užice” odbili da rade sanaciju 4,5 od ukupno 12,5 kilometara, da su sklonjeni sa gradilišta i da im je naplaćena garancija od oko 340 miliona dinara. Domaći neimari u petak nisu bili raspoloženi za izjave, ali kažu da i oni spremaju odgovor.

“Planum”, pošto im je Ministarstvo aktiviralo garanciju, najavljuje tužbu. Ovo domaće preduzeće, koje nedavno proslavilo 70 godina rada, trenutno više nije angažovano ni na jednoj deonici u Srbiji.

– Nema mesta za srpske firme – bio je kratak komentar i Vasilija Matića, direktora “Puteva Užice”.

Afera oko loše urađene deonice od Uba do Lajkovca, inače prve završene na budućem Koridoru 11, počela je u novembru prošle godine. Taj deo puta nije ni bio pušten u saobraćaj, jer nije bio povezan sa drugim deonicama. “Putevi Srbije” su u aprilu prošle godine u izveštaju utvrdili brojna oštećenja na površini kolovoza, konstatovane su pukotine na asfaltu od po tri centimetra, ulegnuća ispred i iza mostova, kao i bele fleke na asfaltnom zastoru na mostovima. Zbog toga je ovo preduzeće tražilo od “Koridora” da izrade projekat sanacije ove deonice, a “Koridori” su za to u junu angažovali Saobraćajni institut CIP.

Izvođači radova “Planum” i “Putevi Užice” su tvrdili da je problem nastao zbog lošeg projekta, a da su oni radili kako treba. I početni projekat je radio CIP, pa je to verovatno razlog što nisu bili spremni da rade sanaciju po istim uputstvima.

Inženjeri iz CIP-a su lane utvrdili da pukotine idu kroz ceo asfaltni sloj, kao i da su nastale na dnu slojeva auto-puta. Ocenili su i da je glavni uzrok oštećenja sloj drobljenog kamena i nasip od gline koji se nalaze na dubini od 87 do 100 centimetara. Samo posle pregleda deonica auto-puta na koje su ukazali “Putevi Srbije” predloženo je da se sanira 2.620 metara kolovoza, a procenjeno je da bi za to bilo potrebno oko 580 miliona dinara. CIP je predložio sanaciju još 1.995 metara auto-puta, a okvirna procena je da bi popravke ukupno koštale 1,069 milijardi dinara!

PLJUŠTALE PRIJAVE

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture podnelo je u novembru prošle godine krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica na čelu sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem. Prijave su podnete protiv direktora građevinskih preduzeća – PzP “Beograd” Bore Jelića, AS “Putevi Užice” Milana Bojovića i Ratomira Todorovića direktora AD “Planum”. Na spisku osumnjičenih su i inženjeri iz Instituta za puteve, “Koridora Srbije” i Saobraćajnog instituta CIP koji su bili angažovani kao nadzorni organ i trebalo je da ukažu na propuste i korišćenje neadekvatnog materijala.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here