Čačak – Predsednik Stranke slobode i pravde (SSP) i jedan od lidera Saveza za Srbiju Dragan Đilas ponovio je da je izgradnja Moravskog koridora, odnosno auto-puta Preljina-Pojate, “rasipanje para“.

On je to rekao predstavljajući razvojni plan “Srbija 2020“, koji bi, kako je naveo, trebalo da omogući rast bruto društvenog proizvoda (BDP) za pet odsto.

– Sedamsto miliona evra rasipa se na stadione čija se izgradnja najavljuje, nepotrebnu prugu Subotica – Segedin, kao i na izgradnju nepotrebnih auto-puteva Niš-Merdare-Priština i Kruševac-Čačak. Umesto tih auto-puteva treba napraviti puteve sa četiri trake, što je isplativije – naveo je Đilas.

Na Đilasovu konstataciju da se iz budzeta rasipaju pare, između ostalog, i na auto-puteve umesto kojih predlaže izgradnju puteva sa četiri trake, kao i na subvencije RTS, Železnicama, ER Srbiju i Koridorima, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Ljubodra Savić odgovara da “biti odgovoran državnik i reći da ne trebaju auto-putevi pokazuje da su se pobrkali lončići“.

– U celom svetu osnovna infrastruktura su auto-putevi koji se ne grade za sutra i prekosutra nego za sledećih 20 ili 30 godina. Zamislite da je Josip Broz Tito bio vidovitiji i da je auto-put od granice prema Grčkoj do granice prema Austriji napravio sa tri plus tri trake. Sklon sam da tvrdim da se možda ni Jugoslavija ne bi raspala i da bi stranci došli u većem broju i da bi imali više stranih investicija i isprepletanih interesa. Mogu da razumem da možda neki od ovih puteva nije trebalo praviti u punom profilu, ali kada se posmatra na duži rok, jedan auto-put ne može biti loš. Srbija ne može pogrešiti sa izgradnjom auto-puteva, samo je pitanje da li su prioriteti pravilno postavljeni – ukazuje Savić.

Izvor: Morava info

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here