Novi model iz kragujevačkog Fiata, giardiniera, počeće da se prodaje 2022. godine ili najkasnije 2023, a debitovaće na Salonu automobila u Ženevi 2021, objavili su italijanski mediji.

Dugo najavljivani model iz Kragujevca, koji će zameniti fiat 500L, čija je proizvodnja započeta još 2012. godine, trebalo bi da se pojave u prodaji za dve godine, a zvanična prezentacija zakazana je za godinu dana ranije, na jednoj od najvećih automobilskih smotri na svetu, Salonu automobila u Ženevi, tvrde specijalizovani automobilski časopisi iz Italije. Kako navode, Pjetro Gorlije, prvi čovek Kompanije Fiat Chrysler u Evropi, trebalo bi da obelodani plan rada za evropske fabrike ovog automobilskog giganta.

Radi se o modelu Fiat giardiniera. Kako navode italijanski mediji, novi model trebalo bi da bude dug između 4,2 i 4,3 metra i da ima petoro vrata. On bi tako pokrio dva automobilska segmenta, B segment, u kojem je Fiat nekad bio veoma zapažen, a danas praktično nema takav model posle prestanka proizvodnje grande punta i još ranije jednog od najpopularnijih modela, fiata punto, koji se takođe proizvodio u Kragujevcu. Međutim, svojom dužinom, a kako je predviđeno da jedan od aduta giardiniere bude i prostrana kabina, Fiat bi tim modelom faktički pokrio i C, takozvani “golf” segment u koji spadaju automobili srednje veličine.

Radi se o modelu koji tek treba da se pojavi, a zasnovan je na najbolje prodavanom modelu italijansko-američke korporacije, fiatu 500. Taj novi model najavljen je prošle godine, kada je predstavljen petogodišnji plan rada korporacije.

Prema zasad dostupnim informacijama, fiat giardiniera bio bi produžena verzija modela fiat 500, sa mestima za pet putnika i nešto većim prtljažnikom.

Budući da se očekuje velika tražnja za ovakvim modelom, time bi i kapaciteti kragujevačke fabrike bili značajno popunjeni. Naime, kapacitet Fiatove fabrike u Šumadiji projektovan je na čak 200.000 vozila godišnje. Italijanski mediji objavili su da je Fiat u 2018. prodao više od 61.000 komada modela 500L, koji se proizvodi u Kragujevcu, pozivajući se na specijalizovane sajtove koji prate auto-industriju, ali zvanične potvrde za to nema. Kragujevačka fabrika trenutno radi tako da ne proizvodi vozila za lager, već samo koliko ima potražnje, pa je u proteklih godinu dana bilo nekoliko prekida proizvodnje. Poslednji je bio početkom decembra zbog zimskog odmora i plaćenog odsustva, a proizvodnja je nastavljena 15. januara.

Prema pisanju italijanskih medija, pored giardiniere u Kragujevcu bi mogao da se proizvodi i terenac B segmenta, uvećana panda cross.

Kako je ranije najavljeno, proizvodnja tog terenca mogla bi da počne već krajem ove godine. Prema pisanju Italijana, taj model iz Šumadije trebalo bi da bude dug 4,1 metar, za razliku od pande cross, čija je dužina 3,7 metara.

Takođe, trebalo bi da ima i veći prtljažnik od pande, zapremine čak 400 litara, kao i pet mesta za sedenje. Prema tim najavama, godišnja proizvodnja malog terenca trebalo bi da bude oko 50.000 komada.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here