Predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova Miloš Petrović kaže za RTS da bi se, ako bi bila uvedena, zabrana automobila sa “evro 3” motorom odnosila na uvoz, ali da bi korišćenje i dalje bilo dozvoljeno. Međutim, to su sve potencijalno vozila koja neće moći da prođu tehnički pregled, ukazuje Petrović.

Još nema zvanične informacije, ali najnovija je najava ministra za zaštitu životne sredine Gorana Trivana da bi zabrana automobila sa “evro 3” motorom mogla da počne da važi od sredine godine.

Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova, rekao je da bi se zabrana odnosila na uvoz, ali da bi korišćenje i dalje bilo dozvoljeno.

Od 1,9 miliona putničkih vozila u Srbiji, 1,7 su sa “evro 3” ili “evro 4” motorom, koji su u Evropi odavno zabranjeni, kaže Petrović.

Navodi da je u poslednje tri godine, odnosno od upozorenja da bi zabrana mogla da se desi, sve više vozila sa “evro 3” motorim ulazilo u Srbiju.

To su sve potencijalno vozila koja neće moći da prođu tehnički pregled, napominje Petrović.

Objašnjava da će prema zakonu o tehničkom pregledu koji je usvojen 2018. godine, emisija gasova biti merena, ali neće biti eliminišući faktor, dok da će puna primena zakona početi u junu 2021. godine.

Od kada je krenulo merenje, prema nezvaničnim podacima, 1,2 miliona vozila je imalo problem sa nedozvoljnom emisijom gasova. “To se da srediti, očistiti. Sve može, samo na vreme da se krene”, napominje Petrović.

“Samo je molba da tehnički pregledi najave na vreme, da ljudima daju prostora, da to srede, da vrate katalizatore”, kaže predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova.

Što se tiče konkursa za subvencionisanu kupovinu eko-vozila, koji je najavio ministar Goran Trivan, Petrović ocenjuje da bi bilo logično da subvencija za električna vozila bude od pet do sedam, a za hibridna od tri do četiri-pet hiljada evra.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here