U vreme kada je ceo svet fokusiran na sprečavanje širenja korona virusa, posebnu pažnju pridajemo sopstvenom i zdravlju drugih osoba. U želji da našim čitaocima pomognemo u tome, pripremili smo intervju sa vlasnicom ženskog fitnes centra “Lady Gym Gym”, Draganom Dragićević. Lady Gym Gym raspolaže najsavremenijim spravama za cardio trening i vežbe snage, veliki broj različitih grupnih programa Zumba, Tabata, Kružni, Power Plate, TRX, Wave, anticelulit masaža, kavitacija, nutricionista…
Dragana već dugi niz godina svojim stručnim treninzima i savetima svakodnevno pomaže pripadnicama ženskog pola da unaprede svoje zdravlje, oblikuju telo i budu srećne. Za “Reflektor” Dragana odgovara na pitanja koja se tiču vežbanja i kontinuiteta fizičke aktivnosti u restriktivnim trenucima nastalim usled širenja korona virusa. Pored saveta, Dragana nam je poslala i video kako bi naši čitaoci odmah mogli da otpočnu vežbanje.
Foto: Lady Gym Gym, Dragana Dragićević
Koliko je važno danas biti fizički aktivan?
– Vežbanje je neophodno u cilju poboljšanja i fizičkog i psihičkog zdravlja, kao i jačanja imuniteta. Prema tome fizička aktivnost je izuzetno važna, ne samo zbog oblikovanja tela i lepog izgleda, već je u ovoj sad situaciji u kojoj se svi nalazimo, neophodna radi umanjenja stresa i napetosti. Kroz pokret se izbacuje negativna energija, bude se hormoni sreće, koji su nam svima, sada preko potrebni.
S obzirom na vanrednu situaciju u kojoj se nalazimo, koliko često je potrebno vežbati i koje vežbe, u ovim okolnostima, daju najbolje rezultate?
– Obzirom da sada svi vežbamo u kućnim uslovima gde nemamo adekvatan ni prostor ni nadzor, preporučujemo kraće verzije treninga. U tu svrhu smo organizovali uživo vežbanje za naše članove, ali i za druge koji žele da ostanu aktivni, u facebook grupi *Lady Gym Gym vežbajte od kuće sa nama*. Takodje objavljujemo snimke treninga na youtube kanalu *Lady Gym Gym*. Što se tiče postizanja rezultata kroz vežbanje, uvek se polazi od samog cilja. Ako vam je cilj zdravlje i jačanje imuniteta, svakako je dobro da kombinujete različite treninga. Ako pak želite da se oblikujete i eventualno izgubite masne naslage, radite HIIT treninge poput tabate, booty, i sl. Mi svakodnevno objavljujemo snimke različitih programa vežbanja da bi izašli u susret svim vežbačima, da pronadju nešto za sebe, tj da kombinuju različite treninge u cilju napretka.
Šta biste poručili svima onima koji vežbaju ili planiraju da počnu da vežbaju “od ponedeljka”?
– Ako se neko eventualno pronalazi u rečenici *počinjem od ponedeljka*, volela bih da i o tome kažem par reči. Zdravlje, kao što sad i vidimo, nema cenu. Ako ni zbog čega drugog, onda zbog toga neka nam na prvom mestu bude VEŽBANJE, jer je svima poznat značaj fizičke aktivnosti u cilju jačanja imuniteta. Uvek ćemo imati razlog da odložimo trening, nikad nećemo imati savrsene uslove, ali poenta je da i ne treba da očekujemo *neki tamo ponedeljak* kad će sve biti kako nama odgovara. Treba početi Odmah, Sada, jer izbor je samo na nama samima. Pitanje je samo jedno *Hoću li ili ne*?. Vežbanje oslobađa od stresa, vraća osmeh na lice, oblikuje telo, jača samopouzdanje, i još mnogo toga što nas čini i zdravijim, i srećnijim.

Kako da ishranu uskladimo novonastaloj situaciji?
– Ishrana u ovoj vanrednoj situaciji je svakako goruća tema. Sa pozicije fitnes trenera svakako bih savetovala da je sada najvažnije da ne jedemo usled panike, ali ni iz dosade. Kalorije sada manje trošimo tako da nema potrebe da jedemo više nego što smo ranije. Ako počnete odmah sa vezbanjem, sigurno ćete se drugačije hraniti, biraćete šta i koliko jedete. U ovoj situaciji ne treba da se opterećujete hranom, ali ako ne želite da izadjete iz izolacije sa viškom kilograma, dala bih vam par saveta: obavezno vežbajte, jedite samo u vreme obroka i samo za stolom, za večeru birajte proteine i povrće, unosite dovoljno vode, smanjite slatkiše i slaniše,…
Koja je Vaša poruka za kraj?
– Najvažnije u ovoj situaciji je da ostanemo zdravi, staloženi i smireni. Na tom putu nam je svima VEŽBANJE neophodno i preko potrebno. Teško je vežbati u kućnim uslovima, naročito sada, ali pokušajte da se pokrenete dok teretane ne počnu opet da rade. Tada će nam svakako biti lakše, u dobro poznatom prostoru, sa omiljenim spravama, rekvizitima, energijom medju vežbačima. Do tada, potrudite se da ostanete zdravi i aktivni, vežbajte!

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here