Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



Od malina živi oko milion građana Srbije, kada će "crveno zlato" postati strateški proizvod

post-title


Kako dugoročno da se obezbedi proizvodnja malina kao strateškog proizvoda i da se unapredi položaj proizvođača – to je jedan od ciljeva nove Radne grupe za malinu, koju je Vlada formirala, pa proizvođači očekuju da će konačno ta grana poljoprivrede dobiti zasluženu poziciju. Prva složena zemljoradnička zadruga "Naši voćari" učestvuje u radu Radne grupe za unapređenje proizvodnje i tržišta maline u Srbiji. Smatraju da država ne treba da pravi robne rezerve tog voća, već subvencijama za kvalitetan sadni materijal i podrškom grupacijama i zadrugama proizvođača. "Da ne budu potčinjene velikim izvoznicima, gde će im oni određivati kad će da ustanu i da idu na počinak. Jednostavno da tržište zavlada ako će da zavlada gde će biti ponuda i potražnja, da se napravi voćarska berza, koja će rešiti celokupan segment te proizvodnje. Znači, da se obnovi sadni materijal, da se sadni materijal prilagodi, da bude nekoliko meseci berba, ne samo mesec dana u Srbiji, već da se sve više ide na svež plasman i da se ide na preradu, u viši stepen prerade u gotove proizvode", rekao je Božo Joković, direktor SZZ "Naši voćari" Milićevo Selo. Proizvođači maline kažu da od te grane poljoprivrede živi oko milion državljana Srbije, ali se puni i državna kasa. "Ako je to bitno to je strateški proizvod kao kukuruz, kao pšenica. Znači, tu je devizni priliv državi 230 miliona dolara bio 2019. godine. Za mene je to, za sve poljoprivredne proizvođače, a mislim da će to Vlada i država razumeti da će se malina proglasiti strateškim proizvodom, ako ne strateški proizvodom, biće od strateškog značaja", kaže Dobrivoje Radović, predsednik Asocijacije. Zbog pandemije, malina je na svetskom tržištu deficitarni proizvod, pa se očekuje viša otkupna cena nego prethodnih godina. Strani kupci su zainteresovani za srpsku malinu, ali prave i računice. "Ako se jedne godine ili u nekom periodu pretera sa cenama, vrlo često se okreću nekim novim proizvodima, nekim novim tržištima, tako da to nikako ne treba raditi. Treba imati neku dugoročnu strategiju pristojnih cena sa računicom u kojoj se pronalazi interes i proizvođača i prerađivača", objašnjava dr Aleksandar Leposavić, stručnjak za jagodasto voće. Pandemija je uticala da zbog deficita na svetskom tržištu, domaći proizvođači jagoda beru plodove po trostruko višoj ceni u odnosu na prethodnu sezonu. A kao za jagode, tako i za maline se ove godine očekuje visoka cena. Međutim, ono što brine proizvođače jeste da li će, za ionako umanjeni rod koji očekuju, biti dovoljno ruku za berbu.


Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar