Da li beli hleb zaista može da oslabi imunitet? Kako kaže dr Džoš Aku, osnivač “Ancient Nutrition i DrAke.com”, ova vrsta namirnice je glavni krivac za slabljenje imunološkog sistema.

Beli hleb, kolači, torte, kiflice i sva slatka peciva napravljena od belog brašna ne samo da su izvor praznih kalorija već imaju veoma nisku hranljivu vrednost. Ovakva hrana doprinosi povećanju telesne težine i pojačava rizike od gojaznosti i inuslinske rezistencije”, rekao je.

Doktor smatra da beli hleb povećava rizik od pojave upalnih procesa u telu, prehlada i gripa kao i da može da sadrži aditive koji negativno utiču na odbrambene mehanizme u telu.

Pitali smo našeg nutricionistu kako beli hleb deluje na imunitet.

“Važno je da znamo da naš organizam zadržava svu količinu ugljenih hidrata koju unesemo kroz hranu. Naravno, deo te energije će biti iskorišćen za funkcionisanje mišića i organa, ali će sav višak šećera biti pretvoren u masnoće. To uzrokuje visok nivo triglicerida i masnoća u krvi što dalje povećava rizik od nastanka bolesti srca i krvnih sudova. Ugljeni hidrati se smatraju jednim od glavnih krivaca za nastanak gojaznosti, što je značajan problem u zemlji gde je svaki peti stanovnik gojazan”, kaže nam Jovana Srejić Ferluga, specijalista strukovni nutricionista-dijetetičar.Kako dodaje, mngoo se govori o nutrijentima koji jačaju funkciju imunog sistema. Ali treba jednako naglasiti i koje namirnice odnosno sastojci slabe funkciju odbrambenog mehanizma.

“Hrana koja doprinosi nastanku inflamacija odnosno upala jeste beli šećer, belo brašno, trans masnoće-hidrogenizovana i delimično hidrogenizovana biljna ulja, prevelik unos omega 6 masnoća koji ne prati adekvatan unos omega 3 masnoća, unos alkohola, unos veštačkih dodataka”, nabraja.

Ističe da, nažalost,to nije kraj štetnom uticaju.

“Šećer, a tu mislimo na belo brašno, proizvode od belog brašna, kao i svu hranu koja sadrži konzumni šećer odnosno saharozu smanjuje aktivnost imunog sistema. Bela krvna zrnca su čak 40 odsto manje efikasna u borbi protiv bakterija-do čega dolazi 30 minuta nakon konzumiranja slatkiša i traje do četiri sata”, objašnjava.

Napominje da je, kada su šećeri u pitanju, važno i skrenuti pažnju na njihovo dejstvo na vitamin C.

“Najjednostavnije rečeno šećer i vitamin C se takmiče da uđu u naše ćelije. Ova dva jedinjenja su vrlo slični molekuli, kojima je za ulazak u ćelije potrebna pomoć insulina. Ako u krvi ima previše šećera, vitamin C će verovatno izgubiti ovu trku jer previše šećera može ograničiti ulazak vitamina u ćelije. I onda imamo ćelije pune šećera dok vitamin C, kao jedan od najsnažnijih antioksidanasa, ostaje u krvi”, naglašava.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here