Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



Na inostrano tržište voće i povrće iz Čačka

post-title
Foto: RINA


Sa  područja   Moravičkog  okruga  u  prošloj  godini   izvezeno  je  poljoprivrednih  i  prehrambenih  proizvoda   u  vrednosti  od  oko   68  miliona  evra,  dok  je  vrednost  uvezenih  proizvoda  26  miliona evra.    Samo   sa  područja  grada  Čačka  u  2021.  Od    izvoza      poljoprivrednih  i  prehrambenih  proizvoda   ostvaren  je  priliv  sredstva  od  oko 24 miliona  evra što  je  više  nego  u  istom  periodu  2020. godine .

Sa  područja  Čačka  od  poljoprivrednih  proizvoda   najviše  je  na strano  tržište  plasirano  voće   i to  44 posto   u  ukupnom  izvozu  poljoprivrednih  proizvoda.  Od  tog  broja   28  posto  čini  sveže  voće  .  U  poređenju    sa  2020.  Beleži  se  blagi  pad  izvoza  jabuka ,  jagoda  ,  višanja  ,  trešanja. Vrednost  izvezenih  poljoprivrednih   i  prehrambenih   proizvoda  u  2021.  Iz  Čačka  je oko  24  miliona  evra.      

Osim  svežeg, oko  16 i  po  posto  je  izvezeno  prerađenog  voća , uglavnom u  smrznutom  stanju.  Na  inostrano  tržište  plasirano  je  i  povrće ,  manje  svežeg  ,  dok  se značajna količina  odnosi  na  prerađeno ,  odnosno  konzervirano,  sušeno  ,  smrznuto povrće  gde  spadaju  i  pečurke  i  prerada  krompira.    Oko  39  posto   čini  izvoz  povrća u  ukupnom  plasmanu  poljoprivrednih  i  prehrambenih  proizvoda  na  starno  tržište.  Izvestan  pad  izvoza beleži  se  kod domaćih  životinja    i   on  iznosi  sedam  posto.  Od  poljoprivrednih  i prehrambenih proizvoda  najviše se   u   2021. Uvozila   riba i morski proizvodi  ,  kao  i   prerađevine  od  ribe.   Oko  70  posto  ukupnog  uvoza  odnosi  se  na ove  proizvode. 

Najviše  proizvoda   izvezeno  je  u  Rusiju ,  zatim  u  Italiju  ,  Severnu  Makedoniju,  Francusku. Pokrenuta  je  inicijativa od  strane  privrednika  ka  Privrednoj  komori  i  Ministarstvu  poljoprivrede  u  cilju   ostvarivanja   većih    podsticaja za  poljoprivrednike  kako  u  preradi  ,  tako  i  u  marketingu.To  bi  između  ostalog  omogućilo  i  bolju  prezentaciju  poljoprivrednih  proizvoda  na  inostrano  tržište.

Infopress



Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar