Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



Po čitav dan probijaju planinu Jelicu: Ovako sada izgleda izgradnja najzahtevnijih tunela u Srbiji

post-title
Foto: RINA


Višedecenijski san mnogih vozača ostvaren je otvaranjem deonice autoputa od Preljine do Pakovraća, ali gradnja se nastavlja dalje. Punom parom izvode se radovi na trasi do Požege, koja važi za najzahtevniju jer se grade dva tunela kroz planinu Jelicu u dužini preko 2,5 kilometra.

"Tokom gradnje deonice do Pakovraća nijednog momenta se nije stajalo ni na ovoj trasi. Tunel Laz biće dugačak 2850, a Munjino Brdo 2780 metara i to su najzahtevniji građevisnki poduhvati sa kojima se radnici suočavaju. Teren na kom se izvode radovi je izuzuzetno nepovoljan, ali se ne odustaje", izjavio je za RINU Tomislav Momirović ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

1645533717_cacak-tunel-laz-nastavak-gradnje-koridoda-fotorina_(3)

Foto: RINA

Desna cev na tunelu Munjino brdo do sada je iskopana u dužini od 1143 metra, a leva 1026 metara, što znači da je završeno 40 odsto od ukupnih radova. U tunelu Laz radovi napreduju takođe predviđenom dinamikom, desna cev je iskopana u dužini 1472 metara, a leva 1515, što tunel čini završenim 56,8 odsto.

"Na ovoj deonici radi u dve smene, po deset sati. Angažovano je 160 ljudi, a ne staje se ni po lošim vremenskim uslovima, ukoliko bude bilo potrebno radovi će biti dodatno intenzivirani. Čini se sve kako bi oba tunela bila završena do kraja ove godine. To više nisu samo puka obećanja, kao što su radili neki od naših političkih prethodnika. Građani sada jasno mogu da vide rezulatate, ali i osetiti njihove benefite", kaže Momirović.

1645537359CACAK-TUNEL-LAZ-FOTO-RINA-2

Foto: RINA

On je još jednom istakao da se nakon duže od pola veka čekanja sada saobraćajna infrastruktura Srbije konačno menja iz korena i to po standardima Zapadne Evrope.

"Ova zemlja više nikada neće biti ista. Autoput je bio planiran od Beograda do Čačka tako da je on praktično već prevazišao sam sebe. Prošli smo Čačak i otvorili potpuno novu perspektivu u svakom smislu. I tu nije kraj. Počeli su radovi na obilaznici oko Gornjeg Milanovca, uskoro počinju na obilaznici oko Užica i radi se projektna dokumentacija za izgradnju obilaznice oko Požege", rekao je Momirović i osvrnuo se na pojedine prozivke koliko dugo je kasnilo otvaranje deonice od Preljine do Pakovraća.

1645537381CACAK-TUNEL-LAZ-FOTO-RINA-3

Foto: RINA

"Zbog finaliziranja radova i svih bezbedonosnih provera, deonica je otvorena mesec dana kasnije, što je za toliko veliki i bitan projekat neznatno. Nek se zapitaju oni koji su na krilima Čačana došli na vlast koliko su zapravo zakasnili kad tokom svog mandata nisu izgradili nijedan metar autuputa", zaključio je Momirović.

Izvor: RINA



Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar