Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



Može li evropska električna mreža da izdrži 65 miliona električnih punjača?

post-title


 Kolika je potrošnja na 100km električnog automobila?

Teško je izračunati tačnu potrošnju električnog automobila, jer se moraju uzeti u obzir brojni faktori. Međutim, troškovi električne energije na 100 kilometara znatno su ispod 2 €.

Podsećaju da je problem nedovoljno razvijena infrastruktura, odnosno mreža punjača za električna vozila, jer postoji možda tek desetak punktova u Srbiji gde vlasnici mogu da dopune svoja električna vozila. U Beogradu je nešto bolja situacija, jer su mnoge firme počele da instaliraju punjače na svojim parkinzima, a dostupni su i u nekim javnim garažama, kao i na parkingu više beogradskih hotela, gde je punjenje besplatno.

Nekontrolisano punjenje bi moglo da preoptereti lokalne električne mreže. Kako sada stvari stoje, električni automobili trebalo bi da dominiraju u evropskom drumskom saobraćaju za osam godina. Slagali se mi ili ne sa tom vizijom, Evropske unija donela je jasna pravila, a proizvođači automobila se prilagođavaju i okreću ka električnoj mobilnosti.

Milioni automobila u budućnosti će morati da se pune električnom energijom, pa se postavlja pitanje da li električna mreža može da izdrži takav pritisak?

Prema studiji elektroenergetske asocijacije Eurelectric i konsultantske kuće EY, evropska električna mreža može da podnese više od 100 miliona električnih automobila.

Međutim, pripreme su neophodne. Stručnjaci očekuju oko 135 miliona električnih vozila na putevima do 2030 godine, što je oko 132 miliona više nego danas. Do tada će na mrežu morati da se spoji 65 miliona punjača, od čega 40% u privatnim domaćinstvima. Čak i pri 50% udelu električnih automobila, nekontrolisano punjenje moglo bi da preoptereti lokalne električne mreže, zbog čega je, prema mišljenju stručnjaka, neophodna inteligentna kontrola procesa punjenja.

punjaciii

Preporučuje se digitalizacija električne mreže kako bi se predvidelo i optimizovalo ponašanje kupaca i kako bi se samnjilo opterećenje na mrežu. Potrebni su takođe inteligentni punjači i sistemi za skladištenje električne energije u gradovima (baterije velikih kapaciteta) kako bi ublažili kratkoročnu veliku potražnju.

Dakle, problema nema, ali bi moglo i da ih bude, pogotovo u nepovoljnim razdobljima godine (kada je smanjena proizvodnja električne energije). Sve ovo donekle podseća na muke naših vozača iz prošlosti, nestašice goriva i vožnju par–nepar. I ova studija pokazuje da je Evropi potrebna nova energetska politika. Oslanjanje samo na obnovljive izvore energije očigledno neće biti dovoljno za zadovoljavanje svih apetita.

Pitanje za kraj, gde možemo nabaviti brze punjače za električna vozila? Brze punjače možete poručiti od firme TAMI DAF https://www.tamidaf.rs/kontakt/



Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar