Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



Ovako će nakon proširenja izgledati Aerodrom Morava

post-title
Vizuelizacija: Energoprojekt Industrija


Na prostoru od oko 42.000 kvadrata planira se izgradnja parkinga, tehničkog bloka, robno-transportne zone – kargo centra i pristanišnog platoa.

Aerodrom Morava nalazi se u dolini Zapadne Morave, u mestu Lađevci, na teritoriji grada Kraljeva. Jedan deo aerodroma, poznat kao aerodrom Lađevci, je vojni, a drugi deo, gde je izgrađen terminal, je civilni aerodrom Morava  u mestu Tavnik, otvoren na Vidovdan 2019. godine.

Trenutno, aerodrom je tehničko-tehnološki opremljen za prihvat i opslugu vazduhoplova, putnika i stvari u javnom avio-saobraćaju, sa pristanišnom zgradom – spratnosti P+1 i ukupne BRGP oko 5.000 m² – opremljenom za opslugu (dolazak i odlazak) jednog vazduhoplova čiji je kapacitet do 189 putnika.

Detaljnim urbanističkim planom Aerodroma Morava Lađevci na prostoru koji se pruža od trenutno izgrađenog kompleksa aerodroma pa prema objektu AKL-a planira se izgradnja parkinga, tehničkog bloka, robno-transportne zone – kargo centra i pristanišnog platoa.

Aerodom Morava zvanično je otvoren 28. juna 2019. godine; Foto: Wikipedia (Ministarstvo odbrane Republike Srbije)

Parcela od oko 42.000 kvadrata

Predmetni prostor je neizgrađeno zemljište koji čini više katastarskih parcela KO Tavnik. Projektnim zadatkom, odnosno Urbanističkim projektom obuhvaćen je prostor od oko 42.000 m².

Preduzeće Energoprojekt Industrija sa grupom ponuđača učestvuje u izradi projektne dokumentacije, a kako je navedeno na njihovom sajtu, u okviru aerodromskog kompleksa je potrebno projektovati i izgraditi:

objekte niskogradnje koji obuhvataju: platformu, rulnu stazu za kretanje po platformi, tehničke platforme za aerodromsku opremu, servisne sabraćajnice, perimetarski put i druge interne saobraćajnice, parking za posetioce i zaposlene na aerodromu, pristupne saobraćajnice i parterno uređenje;

objekte visokogradnje, tehnički blok i ogradu perimetra aerodroma.

Novoprojektovani objekat na Aerodromu Morava; Vizuelizacija: Energoprojekt Industrija

Vodiće se računa o integrisanosti postojećih i novih objekata, kao i objekata koji su međusobno funkcionalno zavisni.

Planira se da navedeni objekti niskogradnje i visokogradnje na aerodromu budu opremljeni odgovarajućim sistemima: elektro-energetskim, protiv-požarnim, informacionim, telekomunikacionim, vodovodnim i kanalizacionim, sistemima za klimatizaciju, grejanje i hlađenje, rasvetom, sistemima za kontrolu pristupa, daljinsko upravljanje i nadzor i drugim specijalizovanim sistemima neophodnim za funkcionisanje civilnog vazdušnog saobraćaja.

Prilikom izrade tehničke dokumentacije, kao neophodan preduslov da bi aerodrom bio efikasan i funkcionalan vodiće se računa o integrisanosti postojećih i novih objekata, kao i objekata koji su međusobno funkcionalno zavisni.

Takođe, izradom tehničke dokumentacije, koncipiraće se mogućnost fazne izgradnje pojedinih celina, čime će se osigurati povećanje kapaciteta putničkog i kargo terminala i pratećih prostora za obavljanje poslova vezanih za prihvat i otpremu putnika, stvari i proširenje komercijalnih sadržaja.

Podela na potceline

Izgradnja u dve faze

Svi novoprojektovani objekti biće u modularnom rasteru, sa mogućnošću proširenja i dogradnje u nekoj od predviđenih faza. Tehnološka rešenja za pojedine faze i podfaze realizacije omogućiće nesmetano odvijanje svih funkcija terminala u delu u kojem se ne odvijaju radovi.

Projektno-tehnička dokumentacija se izrađuje tako da omogućava dobijanje odgovarajućih dozvola i shodno tome i izgradnju u 2 faze.

Prva faza obuhvata Vazdušnu stranu (Airside) sa dogradnjom pristanišne platforme na delu aerodromskog kompleksa koji je u nadležnosti privrednog društva „Aerodromi Srbije“ doo Niš od postojeće platforme prema objektu AKL-a.

Tehnološka rešenja za pojedine faze i podfaze omogućiće nesmetano odvijanje svih funkcija terminala u delu u kojem se ne odvijaju radovi.

Na delu platforme koji se nalazi uz putnički terminal odnosno kargo centar (prema DUP-u) treba definisati servisnu saobraćajnicu kojom će se kretati vozila i opreme koja se koriste za prihvat i otpremu vazduhoplova, zatim parking pozicije za istovremeno parkiranje 2 vazduhoplova kodnog slova S, 1 vazduhoplova kodnog slova D i parkiranje 3 vazduhoplova kodnog slova V, i na spoljnoj strani platforme (paralelno sa rulnom stazom E) treba definisati rulnu stazu za uparkiravanje/isparkiravanje vazduhoplova na/sa parking poziciju/pozicije.

Tu je i izgradnja tehničkog bloka koji se sastoji od vatrogasne stanice i garaže za smeštaj zaposlenih iz vatrogasno-spasilačke službe i službe tehničkog održavanja, aerodromske opreme i sredstava sa priključcima na infrastrukturu (toplovod, vodovod, elektroinstalacije).

Podela na zone

U javnoj zoni se predviđa optimalna organizacija prostora shodno nameni novoplaniranih objekata.

Na Vazdušnoj strani planirana je i izgradnja tehničke platforme za aerodromsku opremu, kao i izgradnja ograde perimetra aerodroma, perimetarskog puta i drugih neophodnih saobraćajnica shodno stepenu izgrađenosti aerodromskog kompleksa u ovoj fazi.

Na Kopnenoj strani (Landside) predviđena je  izgradnja i uređenje parkirališta za putnička vozila na delu katastarske parcele koja je po DUP Aerodroma Morava Lađevci definisana kao parkiralište. U javnoj zoni se predviđa optimalna organizacija prostora shodno nameni novoplaniranih objekata.

U drugoj fazi izgradnje planira se izgradnja i uređenje celokupnog prostora prema važećoj urbanističko-tehničkoj dokumentaciji.

„Izgradnjom i uređenjem prethodno navedenog prostora, odnosno objekata zaokružuje se kompleks aerodroma koji kao tehničko-tehnološka celina omogućava prihvat i opslugu putničkih i kargo vazduhoplova prema definisanim ciljnim uslovima“ – navode iz Energoprojekt Industrije.

Gradnja.rs



Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar