Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



Izmenjen plan za drugu fazu Moravskog koridora - Gradiće se mostovi kod Mrčajevaca i Mojsinja, radi se i nova petlja Preljina

post-title


Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture oglasilo je rani javni uvid povodom izrade izmena i dopuna Prostornog plana područja posebne namene infrastrukturnog koridora autoputa E-761, deonica Pojate-Preljina.

 

Reč je o drugoj fazi koja obuhvata izmene denivelisanih raskrsnica Preljina, Vrba, Vrnjačka Banja, Trstenik, most preko Zapadne Morave – Mojsinje, dodatne kanali za sistem drenažnih ispusta autoputa, prosek kanala za reku Slatinu i most preko Zapadne Morave kod Mrčajevaca.

 

Denivelisana raskrsnica Preljina

 

Tim za Reviziju bezbednosti saobraćaja je utvrdio da rešenje denivelisane raskrsnice Preljina po svom funkcionalnom nivou ne odgovara tipu denivelisane raskrsnice koji je moguće primeniti za ukršaj dva autoputa.

 

Denivelisana raskrsnica Preljina je planirana kao veza autoputa A2 (E-763) Beograd- Požega sa autoputem A5 (E761) Pojate – Preljina (Moravski koridor).

 

Planirano rešenje denivelisane raskrsnice Pojate je denivelisana raskrsnica tipa trougao, koje predstavlja rešenje međusobnog povezivanja dva autoputna pravca visokog saobraćajnog značaja i najviši funkcionalni nivo raskrsnice A za povezivanje dva autoputa.

 

Predviđena petlja se nalazi na lokaciji postojeće petlje tipa truba koja izgradnjom Moravskog koridora više ne zadovoljava potrebe za povezivanjem dva autoputa.

 

Most preko Zapadne Morave – Mojsinje

 

U okviru realizacije projekta izgradnje autoputa E-761, projektovana je devijacija puta na km 101+644 autoputa. Kako bi se omogućio pristup selu Mojsinje, potrebna je izgradnja novog mosta preko Zapadne Morave.

 

U toku izrade Nacrta Plana, definisaće se svi tehnički elementi za planirani most, koji će biti na teritoriji Grada Čačka, na delovima KO Mojsinje.

 

Dodatni kanali za sistem drenažnih ispusta autoputa

 

Drenažni ispusti sa budućeg autoputa, na pojedinim deonicama, predviđeni su kroz upojna polja. Zbog geotehničkih karakteristika tla, nakon detaljne analize, revidirano je tehničko rešenje. Dodatni drenažni kanali su potrebni da vodu iz separatora sprovedu do najbližeg recipijenta.

 

Voda se do odabranih recipijenata odvodi mahom betonskim kanalima.

 

Prosek kanala za reku Slatinu

 

U okviru realizacije projekta izgradnje autoputa E-76, predviđen je dodatno prosek kanala za reku Slatinu.

 

Na potezu od st. km 61+880 do st. km 62+260, prirodni meandar reke Slatine približava se trupu autoputa na oko 15 m. Idejnim projektom ova lokacija nije obrađena, međutim, javila se potreba da se na predmetnoj lokaciji izvrši regulisanje korita uz oblaganje kako bi se sprečila erozija korita i dalja progresija meandra ka trupu Autoputa. Usvojeno je korito od kamena u betonu.

 

Most preko Zapadne Morave kod Mrčajevaca

 

Na lokalnom putu između sela Mrčajevaca i Mršinaca, na teritoriji Grada Čačak, nalazio se most preko Zapadne Morave, koji povezuje državni put IB reda br.

22 i državni put IIA reda br. 179.

 

Imajući u vidu da je most, usled bujičnh poplava, nedavno srušen i da je saobraćaj preko njega trenutno obustavljen, neophodna je rekonstrukcija ili izgradnja novog mosta.

 

Obrađivači plana su Centar za planiranje urbanog razvoja - CEP, Institut za vodoprivredu Jaroslav Černi i Saobraćajni institut CIP, koji su nedavno izabrani na tenderu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

 

Izgradnja Moravskog koridora, prvog digitalnog auto-puta u Srbiji, počela je krajem 2019, a prva deonica od Pojata do Makrešana u dužini od 16,8 kilometara otvorena je krajem aprila 2023. godine.

 

Moravski koridor je investicija vredna oko 800 mil EUR, a investitor su Koridori Srbije. Ovaj autoput ukupne dužine 112 kilometara spaja Raški, Rasinski i Moravički okrug, odnosno pola miliona ljudi u centralnoj Srbiji.

 

Završetak radova na Moravskom koridoru planiran je za 2025. godinu, a radove izvodi američko-turski konzorcijum Bechtel i Enka.

eKapija



Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar