Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



Čačak: Reforma javne uprave

post-title
Foto: Infopress


Digitalizacija i  Jedinstveno  upravno  mesto  važni  su  elementi    procesa  reforme  javne  uprave  koje  Ministarstvo  državne  uprave  i lokalne samouprave  realizuje   već   nekoliko  godina. Projekat  Jedinstveno  upravno  mesto ,  kao  deo  reforme javne uprave, u  Čačku  će  biti  završen  u  novembru. Prema rečima  nadležnih  cilj  je  da se  građanima olakša ostvarivanje  njihovih  prava,  ali ,  sa druge  strane   i  da  se omoguće  državnim  i  lokalnim  službenicima  bolji  uslovi  za  rad.

Reforma javne  uprave  uvođenjem digitalizacije  ima veliki  značaj  i  za   razvoj  privrede, rekao je  ministar  Aleksandar  Martinović.  Podsetio  je  na  informaciju  koju  je  saopštio  gardonačelnik  Čačka  da  je  Čačak  prvi  grad  u  Srbiji  koji  je  izdao  elektronsku  građevinsku  dozvolu.  Napredak  je  veliki  ne  samo  što  se  dozvole  izdaju  elektronski,  već i  što  je  rok  za  njihovo  izdavanje  izuzetno  kratak,  gotovo  nezamisliv ,  kako  je  kazao  ministar  državne  uprave  i  lokalne  samouprave.,, Nekad  ste  za  građevinsku  dozvolu  morali  da  čekate  tri  meseca,  šest  meseci,  godinu dana,  pa  fali  vam  jedan  papir  ,  pa  fali  vam drugi  papir.  Vi  sad dobijete   građevinsku  dozvolu  za  tri ili  pet  dana ako  vam  je  uredna  procedura.To  građanim a mnogo  znači,  a to itekako  znači  privredi.  To  vrlo  dobro  znaju  ljudi uz  Čačka gde  je  niklo  vrlo  mnogo  fabrika ,  gde  je  otvoreno  na hiljade  novih  radnih  mesta”, kazao  je  Martinović.   

Uvođenje  jedinstvenog  upravnog  mesta  u  Čačku  je  započeto  tokom  leta.  Najpre  je  urađeno  idejno  rešenje,  a kompletn a realizacija   očekuje  se   u  novembru.  Sredstvaza  ovaj  projekat  obezbedilo  je   resorno  ministarstvo. ,,To  će  biti  jedan  od  šaltera  Gradske  uprave ,  odnosno  pisarnice,  brendiran ,  opremljen.  Suština projekta  je  izrada  određenih  softvera  koji  će  objediniti  te procedure  koje  su  srodne i  dobili  smo  sredstv a i  za  nabavku  određene  računarske  opreme  koje  će  podržati  taj  softver”,  rekao  je  Nebojša  Bežanić,  načelnik  GU  za  opšte  i  zajedničke  poslove.

Rezultati  koji  su  postignuti  u  ovoj  oblasti  i na državnom  i  na lokalnom  nivou  su  veoma značajni  i   na njih smo  izuzetno  ponosni,  rekao  je  Martinović.  Takvo  mišljenje  imaju  i  relevantne  državne  institucije  ,  dodaje  on ,  koje  ocenjuju  da  je  Srbija   veoma  napredovala  u  digitalizovanju  javne  uprave  i  digitalnom  kontaktu  građana i  privrede  sa institucijama  javne  uprave.   U  tom  pravcu  će  se  i  nastaviti,  potvrdio  je  Martinović i  podsetio  da  su  mnogi  bili  skeptični  kako  će  funkcionisati  uvođenje  digitalizacije  u  javnu  upravu  2016.  I  2017.  godine.

Prema  poslednjim podacima  Ministarstva  za državnu  upravu  i  lokalnu  samoupravu  u  Srbiji  oko  dva miliona  građana  ima  otvoren  nalog   na portalu   eUprave.  Ti  građani,   koje  u  resornom  ministarstvu   popularno  zovu  elektronski  građani  , skoro  sve  svoje  obaveze ,  razna  plaćanja   i  druga  prava koja  imaju  prema državi  ostvaruju  elektronskim  putem.

Infopress



Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar