Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



Deonica autoputa od Pakovraća do Požege do kraja godine (FOTO)

post-title
Foto: TV Lav plus


Deonica autoputa od Pakovraća do Požege  trebalo bi da bude završena do kraja ove godine. U tunelu Laz završeni su glavni gradjevinski radovi, dok je u tunelu Munjino brdo preostalo da se probije oko  850 metara u obe tunelske cevi.  

Deonica autoputa Pakovraće –Požega duga je 20 kilometara i ujedno je  najteža i najzahtevnija za gradnju jer prolazi kroz težak geografski teren. Gotovo trećinu trase čine mostovi I tuneli. Na toj deonici  grade se dva tunela od kojih je Laz jedan od najdužih najduži u Srbiji 2, 850  m I  Munjino  brdo 2780 m.

U tunelu Laz u toku su radovi  na izradi završnih slojeva kolovozne konstukcije u obe tunelske cevi, a u delu gde su asfalterski radovi završeni u toku je  elektromašinsko opremanje tunela. Peocena je da bi svi radovi u tom  tunelu mogli da budu završeni do kraja leta. 

U obe tunelske cevi  su izvedeni asfalterski radovi na izlaznoj polovini tunela, a na prethodnom delu se vrši završno ispitivanje hidrotehničkih instalacija I priprema za nastavak radova na kolovoznoj konstrukciji. Na delu gde su završeni asfalterski radovi vrši se montaža rasvete I ostale elektromašinske opreme tunela“, objašnjava Vladimir Petrović  rukovodilac nadzorne službe na izgradnji autoputa Preljina-Požega. 

 

Završetak kompletne deonice autoputa  zavisi od dinamike radova u tunelu Munjino brdo. Dve tunelske cevi su ukupne dužine 5 119 metara, a do sada je završeno više od 73 odsto svih radova.

“Ovde je ostalo još da se probije I uradi primarna podgrada 490 metara u levoj tunelskoj cevi I 440 metara u desnoj. Radovi se odvijaju bez većih problema I zastoja I na završenom delu tunela, gde je završen iskop I primarna podgarda, izvodi se sekundarna podgrada. Ukoliko ne bude većih problema tokom izvodjenja radova očekujem da će se ovaj tunel završiti u okviru planirane dinamike, a to znači probijanje tunela do jeseni, a potom slede radovi  na elektromašinskom I saobraćajnom opremanju tunela. U najboljem slučaju tunel bi mogao da bude pušten u saobraćaj krajem ove godine”   ističe Vladimir Petrović  rukovodilac nadzorne službe na izgradnji autoputa Preljina Požega.   

Izmedju dva tunela je deonica duga oko 9 kilometara  na kojoj je nekoliko najdužih mostova na trasi, više nadvožnjaka I veliki broj inženjerskih konstrukcija za osiguaranje kosina, useka I ta  deonica se završava ulazom u tunel Munjino brdo.

Ovaj most, izmedju dva tunela, je dužine 248 metara I na njemu se izvode završni radovi na kolovoznoj ploči I priprema za izolaterske radove. U pravcu Lučana se nalazi nadvožnjk na devijaciji 11 koji treba  da obezbedi vezu lokalnog puta Markovica -Tijanje sa državnim  putem  Markovića –Pakovraće- Lučani” , kaže Vladimir Petrović  rukovodilac nadzorne službe na izgradnji autoputa Preljina – Požega.  

 Planirani rokovi su premašeni jer je izvodjač imao probleme tokom gradnje zbog nerešenih imovinsko pravnih odnosa koji su sada rešeni pa se radovi obaljaju palniranom dinamikom.  

Na celoj trasi deonice autoputa od Pakovraća do Požege angažovano je blizu 700 radnika, a  u zavisnosti od radova na odredjenim pozicijama angažovani su i domaći podizvodjači. Radovi bi u zavisnosti od vremenskih prilika mogli da budu završeni do jeseni. Kompletni radovi zavise od geoloških uslova, a odnose se pre svega na dinamiku radove u tunelu Munjino brdo koji predstavlja najveći izazov na postojećoj trasi autoputa. U nastavku deonice porema Požegi, dugoj oko 3km,  radi se na otvorenoj trasi, na  mostovskim konstrukcijama I nasipu. Očekuje se da bi mogli da budu završeni do kraja kalendarske godine.   

Radovi na delu auto puta od Preljine do Požege započeti su u maju 2019. godine. Do sada je završena I puštena  u saobračaj deonica Preljna – Pakovraće ukupne dužine oko 12 km. 

Infopress



Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar