Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



O intelektualnoj svojini o brendiranju poljoprivrednih proizvoda na sednici u Institutu u Čačku

post-title
Foto: Infopress


Na sednici  Parlamenta  privrednika ,  koja je  održana u   Institutu  za  voćarstvo u Čačku  učesnici  govorili  na temu  Uloga  intelektualne  svojine  u  brendiranju  poljoprivredno  prehrambenih   proizvoda.  Sednica  je  održana na  poziv    Regionalne   privredne   komore   Moravičkog  i   Raškog upravnog   okruga i  u  saradnji  sa  Zavodom  za  intelektualnu svojinu.  Cilj  je  podizanje  konkurentnosti  i  bolje  tržišne  pozicioniranosti  institucija  i   privrednih  duštava    kroz  zaštitu  prava  intelektualne  svojine.    

      Žig,  industrijski  dizajn ,  oznaka  geografskog  porekla  su  prava intelektualne  svojine  koji  omogućuju   da  inovirani    proizvodi,    poput funkcionalne  hrane  novijeg  datuma  ili  tradicionalnih     proizvoda   dobiju  poverenje  kupaca.  Te  proizvode  prepoznaćemo  ako  imaju  određeni  znak,  logotip,  naziv  ,  specifičnu  ambalažu,  kažu  stručnjaci.  ,, To  je ono  što   potrošača  vezuje  za  određeni  proizvod  i  garantuje  kvalitet  koji  je  on  navikao  da dobije  iza tog  brenda iako  je  brend  nešto  što  se  gradi,  ali  zapravo  žig,  oznake  geografskog  porekla ,  dizajn  služe  za  izradu  brenda  nekog  proizvoda,  za  brendiranje.  Tako  da   imamo  jake  proizvode ,  ali  sa druge  strane  imamo  proizvode  zaštićenog  geografskog  porekla  po  koji a su  ti  proizvodi poznati , kaop  i  region sa kojeg  potiču”,  rekal  je  Danijela Zlatić Šutić,  pomoćnik  direktora   Zavoda  za  intelektualnu  svojinu.  Zlatić  Šutić  kaže  da  su  proizvođači  uglavnom  svesni  toga  koliko  im  znači  ako  imaju  odgovatrajući  žig  .  I(pak,     postoje  i  oni  manji  proizvođači    kod  kojih   se  mora  podići  svest  o  tome  da  kada   plasiraju   neki  proizvod   da  razmišljaju  o  svom  vizuelnom  identitetu  i  da ga  zaštite  na vreme. 

      Primer  dobre prakse  predstavlja Jablanički  i  Pčinjski  okrug  gde  se  u  zaštitu  geografskog  porekla  krenulo  2010.  Godine .  Zaštićen  je  leskovački  domaći  roštilj na međunarodnom  nivou,  nakon toga leskovačka  sprža i  leskovačka  ljutenica . 

       Zbog  značaja  koji  ima  zaštita  prava  intelektualne  svojine  na  razvoj  privrede,  a time  i  poljoprivredne  proizvodnje  Privredna komora  posvećuje  veliki  značaj  toj  temi  i  želi  da  pomogne   i  institucijama  i  proizvođačima.    I  domaćini  sednice ,  Institut  za  voćarstvo u  Čačku ,  ukazuju  na važnost    brendiranja   proizvoda  i  poručuju   proizvođačima  da   prerađuju  proizvode,   jer  na  taj  način oni  imaju  veću  vrednost  i  bolji  plasman  na   tržištu od  sirovina . 

        Stručnjaci  ističu  da je zaštita  prava  intelektualne  svojine  sredstvo  nosilaca ovog  prava  sa  kojim  će  on  na  tržištu  da  se    bori  protiv  nelojalne  konkurencije  koja   možda  kopira  njegov  proizvod,  baš  zato,  kako  je  rećeno,  što  je  uspešan. 

Infopress



Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar