Preporučujemo aplikaciju za Vaš telefon!     Android iOS

Pretraga vesti



Završeni najizazovniji radovi u tunelima Munjino brdo i Laz na trasi autoputa do Požege

post-title
Foto: Infopress


Najteži radovi na tunelu Munjino brdo već su završeni, a preostaje postavljanje sekundarne obloge u levoj tunelskoj cevi. Radi se na kolovoznoj konstrukciji, a paralelno se vrši i elektromašinsko opremanje tunela. Očekuje se da shodno dinamici radova, deonica autoputa od Pakovraća do Požege bude završena do 28. juna.   

  Deonica autoputa Pakovraće –Požega duga je 20 kilometara i ujedno je  najteža I najzahtevnija za gradnju jer prolazi kroz težak geografski teren. Gotovo trećinu trase čine mostovi I tuneli I nasipi, a dinamiku radova uglavnom je diktirao nepristuopačan teren. Na toj deonici  grade se dva tunela od kojih je Laz jedan od najdužih najduži u Srbiji 2, 850  m i Munjino  brdo čija je dužina  2780 m. Po izlasku iz  tunela Laz, sledi deonica auto pta u dužini od oko 8 km, na kojoj se nalazi 12 mostova I 3 nadvvožnaka, nakon čega se stiže do drugog tunela Munjin brdo , koji je nešto manje dužine od tunelea Laz, ali je graditeljima zadavao velike probleme.

“Sada se nalazimo na ulaznom portalu  tunela Munjino brdo koji ima oko 5 km tunelske cevi. Krajem prole godine smo uspešno probili i drugu cev tunela tako da smo završili sa radovima koji su predstavljali najveći problem u toku izgradnje.Ostalo je manje od 250 metara sekundarne obloge u levoj cevi, a sekundarna obloga u desnoj cevi je kompletirana. Trenutno smo počeli sa kolovoznom konstrukcijom , a paralelno se radi sve što je moguće od elektromašinskog opremanja tunela. To podrazumeva elektro instalicaje, montiranje nosača za ventilacije, vrata uniutar niša  u poprečnim vezama i radi se na ugradnji ivičnjaka za odvodnju i čvrstih ivičnjaka kao dela kolovozne konstrukcije. Mi smo izradili dinamiku koja ide u susret zadatom roku i obiluje sa dosta pozicija koje se rade paralelno u tunelu”kaže Nikola Miljković odgovorni izvodjač radva u tunelu Laz i Munjino brdo.

Teren je bio veoma izazovan, a radovi teški I usporeni zbog konfiguracije terena.  Radovi kasne u odnosu na postavljene rokove, delom zbog nerešenih imovinsko pravnih  odnosa , terena i podzemnih voda. Ipak radovi u desnoj tunelskoj cev tunela Munjino brdo  polako odmiču i trenutno se radi  na izradi kolovozne konstrukcije.

“Trenutno smo u desnoj cevi tunela. U ovom trenutku radi se izrada kolovozne konstrukcije, u završnoj smo fazi nanošenja drobljenog kamena, frakcije 063, a nakon toga ostaje da se uradi sloj 061 i može da se krene sa asfatiranjem. Pored toga radi se i  zaštita sekundarne obloge, a zatim sledi premaz u beloj boji kao i horizontalna saobraćajna signalizacija. Pralelno radimo I elktromašinsko opremaje, a to znači da se rade kabliranje samog tunela, vešaju se regali za nošenje kablova. Nakon toga možemo da pristupimo ugradnji ventilaccije i tako redom”, objašnjava Nikola Miljković .

 Projektovani su i poprečni pešački prolazi iz jednu u drugu cev u slučaju vanrednih dogadjaja u tunelu, koji mogu da propuste i vozila interventnih službi. Za svaku tunelsku cev su isprojektovane  po dve tunelske niše i proširenje  za uklanjanje pokvarenih vozila. Tehnologija izvodjenjenja je predvidjena po takozvanoj  novoj austrijskoj metodi koja podrazumeva da se na bazi kartiranja tunelskog iskopa, i merenja i deformacija po obimi iskopa primenjuju neki od 12 projektovanih tipova tunelske podrgade.

 “S obzirom da smo u desnoj cevi potpuno završili sekundarnu konstrukciju u levoj je ostalo nešto manje od 250 m I to je fza koja dolazi nakon primrne obloge koja je bila najkompilkovanija , a mi svedočimo o veoma teškom radu zato što je geotehnička sredina bila nezahvalna I  morali smo da usvajamo repenja na dnevnom nivou , bilo je poteškoća sa geologijom, a bilo je odrona , kolapsa , ali u saradnji sa najeminentnijim projektantima u zemlji I nadzorom, mi izvodjači smo uspeli da iznadjemo neophodna rešena koja su rezultirala time da smo blizu kraja čitave izgradnje tunela. Ovo je bio moj najveći izazova zato što  na ranijim projektima nije bilo toliko problema sa geologijom koja jeovde postal opšte poznata strav. Bio je izazov, ali I veliko zadovoljstvo da se suočavate sa tim problemima I iznalazite rešenja koja ostaju urezana u pamćenje I služe kao  iskustvo I zadovoljstvo”, ističe Nikola  Miljković.

Leva tunelska cev tunela Munjino brdo, probijena je krajem decembra 2024. i duga je 2755,75 metara , a desna je dužine 2 740, 14 metara I probijena je 17. oktobra  prošle godine. Širina kolovoza u tunelu je 7.70 metara. Dva tunela na trasi autoputa do Požege ubrajaju se mendju najduže tunele u Srbiji koji su do sada izgradjani I predstavljaju veliki izazov za izvodjače radova. Tuneli Laz I Munjino brdo  gotovo su identični po metodi izgradnje, po dužini imaće 11 veza izmedju obe tunelske cevi, po dve velike za kamione I automobile u slučaju nezgode i  devet pešačkih.

Na trasi auto puta svakodnveno je angažovano  izmedju 400 I 500 radnika, uključujući I podizvodjače radova. Radnici postavljaju I zaštitne čelične ograde na trasi autoputa. Dinamika izvodjenja radova je napravjena tako da se ide u susret zadatom roku, ističe odgovorni izvodjač za tunele  Laz I Munjino brdo, Nikola MIljković I očekuje da svi radovi na deonici od Pakovraća do Požege budu završeni do 28.  juna za kada zvaničnici najavaljuju I otvaranje  autoputa.



Komentari
Vest nema komentara.
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!

Ostavite komentar