Na Aerodromu Ponikve kod Užica trebalo bi da bude rekonstruisana pista, manavarske površine, sistem odvodnjavanja i izgrađen novi sistem svetlosnog obeležavanja.
Urbanističkim projektom čiji je stručni obrađivač JP Užice razvoj predviđena je rekonstrukcija i sanaciju manevarskih površina, osnovne poletno-sletne staze, sistema odvodnjavanja i izgradnja sistema svetlosnog obeležavanja. Kako se u projektu navodi, po projektu iz 2002. godine radovi na sanaciji poletno-sletne staze nisu izvedeni na celoj dužini staze, već samo na delu staze, tako da je obezbeđeno njeno korišćenje na skraćenoj dužini od 2.200 m, a sada je planirana rekonstrukcija PSS, osnovne staze PSS i sistema odvodnjavanja kroz faze.
Prva faza radova na sanaciji i rekonstrukciji kolovozne konstrukcije poletno-sletne staze se odnosi na sanaciju kolovozne konstrukcije na deonici od km 2+200 do km 3+087 i popravku zastora na deonici od km 0+000 do km 2+200. Obuhvaćeni su radovi na sanaciji oštećenih delova kolovozne konstrukcije PSS nastalih dejstvom ubojnih sredstava tokom NATO bombardovanja i nanošenje novog habajućeg sloja na celoj deonici kao i popravku zastora na preostalom delu poletno-sletne staze u cilju poboljšanja funkcionalnog stanja.
Druga faza radova se odnosi na rekonstrukciju kolovozne konstrukcije poletno-sletne staze na deonici od km 0+000 do km 2+200 i izgradnju bankina sa kolovoznom konstrukcijom (shoulder) na celoj dužini.Planirana je sanacija i rekonstrukcija osnovne staze poletno-sletne staze (Runway Strip). Radovi se odnose na neophodne zemljane radove u cilju nivelacije osnovne staze.
U projektu se dodaje i da je postojeće stanje sistema za odvođenje oborinskih voda u lošem građevinskom stanju, tako da na najvećem delu trase nema potreban kapacitet. Pored toga ranije projektovani i izveden sistem nije usaglašen sa standardima za projektovanje aerodroma za javni vazdušni saobraćaj u odnosu na nivelaciona ograničenja osnovne staze poletno-sletne staze. Zbog navedenog, potrebno je izvršiti rekonstrukciju sistema za odvođenje oborinskih voda na celokupnoj trasi poletno-sletne staze.
Planirana je izgradnja platforme za parkiranje vazduhoplova. Novi sistem svetlosnog obeležavanjaZa potrebe brzog, sigurnog a istovremeno jednostavnog daljinskog upravljanja i monitoringa predviđeno je da se u Kontrolnom tornju SMATSA (TWR) postavi Komandni panel sa potrebnim brojem upravljačkih elemenata i sa indikacijom radnog stanja i stanja pojedinih svetlosnih celina.Podsetimo, ove radove i ulaganje od 300 miliona dinara najavio je i direktor Aerodroma Srbije Mihajlo Zdravković.
Prema njegovim rečima u prvoj fazi radiće se na sanaciji preostalog dela piste, kako bi cela pista bila stavljena u funkciju, kao i na izgradnji nove staze sa platformom za parkiranje dva aviona. Javna prezentacija trajaće do 16. aprila 2021. godine.
eKapija
Komentari
Budite prvi koji će komentarisati ovu vest!
Ostavite komentar