U poslednjih deset godina (2012.-2022.) u Nemačkoj je registrovano 890.000 električnih automobila, ali aktuelni podaci Instituta Šmit automotiv riserč otkrivaju da ih je u toj zemlji ostalo samo 756.517. Dakle, više od 100.000 električnih automobila jednostavno je nestalo.
Nemačka savezna kancelarija za motorna vozila javnosti je prvo ponudila objašnjenje da su mnogi električni automobili učestvovali u saobraćajnim nesrećama ili su zbog starosti otpisani, ali činjenica da većina električnih automobila nije starija od deset godina, ali i podaci o broju saobraćajnih nesreća brzo su ih demantovali.
Novi, puno realniji odgovor na aferu ponudio je nemački „Špigl“ koji tvrdi da su automobili preprodani na drugim tržištima, prvenstveno u Danskoj gde su poreske stope na luksuzna vozila enormno visoke.
Budući da kupci novih električnih automobila u Nemačkoj mogu da dobiju subvenciju od čak 9.000 evra i da ih nakon šest meseci mogu slobodno da prodaju, odgovor gde je nestalo više od 100.000 električnih vozila nameće se sam po sebi.
Matijas Šmit, osnivač nemačkog Instituta Šmit automotiv riserč, koji je prvi objavio podatke o „nestalim vozilima“ zgrožen je praksom unosne preprodaje u inostranstvu.
„Najveći gubitnici su nemački poreski obveznici koji indirektno subvencionišu čist vazduh u gradovima izvan Nemačke. Ovi legalni trikovi našu zemlju koštaju stotine miliona evra“, rekao je on.
Ovom prevarom posebno je „pogođena“ kompanija „Tesla“.
„Do jula ove godine u Nemačkoj je bilo registrovano 98.000 „Teslinih“ automobila, a od 1. jula na putevima je bilo samo 76.690 primeraka. To znači da je gotovo svaka četvrta „Tesla“ koja je prvi put registrovana u Nemačkoj napustila tržište“, navodi Šmit. On dodaje kako savezna vlada mora da promeni minimalan period posedovanja električnog vozila za koje se dobijaju subvencije i da on umesto šest meseci, mora da bude bar pet godina, piše „Auto klub“.
MediaPortal
Ni Nemci nisu imuni na mućku, podvale.
Šumadinac
04.09.2022 22:20