Drugi strani jezik na kraju prvog polugodišta koje se završava u četvrtak, 31. januara, biće ocenjivan opisnom ocenom – dobar, zadovoljava i ističe se.

Ilustracija, foto: Profimedia

Međutim, u drugom polugodištu učenici starijih razreda u osnovnim školama moraće ozbiljno da se uhvate ukoštac sa ovim predmetom jer će se on na kraju školske godine ocenjivati – brojčano. Do tada bi, naime, trebalo da budu usvojene izmene Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, kojim je predviđeno vraćanje brojčanog ocenjivanja drugog jezika.

Lingvisti, međutim, upozoravaju da je učenje drugog stranog jezika od izuzetne važnosti i da je dobro što je Ministarstvo prosvete to razumelo i predložilo vraćanje brojčane ocene.

– Znanje dva strana jezika danas je minimum da biste bili konkurentni u poslu i da biste mogli nastaviti školovanje i usavršavanje. To nije luksuz, kako se nekada smatralo – rekla je nedavno za Novosti Ljiljana Đurić, predsednica Društva za strane jezike i književnost.

Zbog toga je, ističe, vrlo važno da se drugi strani jezik ocenjuje brojčano, jer opisna ocena ne motiviše dovoljno učenike.

– Kada jedan predmet izdvojite, deca ga ne doživljavaju ozbiljno i smatraju da to gradivo ne treba da uče – kaže Ljiljana Đurić.

OBAVEZA OD 2003. GODINE

Obavezni drugi strani jezik u škole je uveden reformom obrazovanja iz 2003. godine. Od tada učenici od petog razreda nadalje uče dva strana jezika, među kojima su engleski, francuski, nemački, španski, ruski i italijanski. Ocenjivan je brojčanim ocenama, ali je prošle godine preveden u izborni.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here