U fabrici automobilskih delova „Forverk” koju je nemačka kompanija iz Vupertala podigla u Preljini, počela je probna proizvodnja na jednom broju najsavremenijih CNC mašina. Prvi probni deo koji je na njima urađen jeste, stručno nazvano, „silen blok” koji se trenutno ispituje u jednom pogonu i kada bude počela serijska proizvodnja isporučivaće se kao deo za automobile fabrike „Folksvagen”.

foto: RINA

Nenad Medenica, generalni direktor „Forverka” u Preljini saopštio je da je u prvom trenutku, posle obuke u Nemačkoj, ovde posao dobilo 15 mladih radnika, poteklih iz Čačka ali i Gornjeg Milanovca i Kragujevca.

„Ljude ćemo primati onako kako se posao bude razvijao, a plan je da ovde, kroz pet godina, bude uposleno 1.000 radnika”, kazao je Medenica.

On je napomenuo da je već izgrađen osnovni poslovni prostor u veličini od 40.000 m2 i da ceo ovaj industrijski pogon obuhvata tri firme: „Forverk drajtek”, „Forverk autotek” dok je treća firma u sastavu „Forverka” ali nosi naziv „Eldizi”.

Ovde će se izrađivati automobilski delovi za Folksvagen, BMV, Mercedes, Ford i Bentli i to od plastike, metala i gume.

„Reč je o najsavremenijoj tehnologiji i opremi. Recimo u `Eldiziju`, gde će se obrađivati guma, samo jedna linija biće duga 180 metara”, istakao je Medenica.

Posetu novom čačanskom gigantu jutros je organizovala Gradska uprava u Čačku na čelu sa gradonačelnikom Milunom Todorovićem. On je izrazio izuzetno zadovoljstvo što poslovi na ovoj investiciji koja će vredeti čak 50 miliona evra idu dobrim tokom.

„Vidimo da je pod krovom, svih 40.000 kvadrata hala samo šest meseci posle polaganja kamena temeljca a to je bilo 25. jula prošle godine u momentu kada se ovde nalazilo podbarno zemljište ili jezero. Radovi dobro napreduju nadam se da će sve biti završeno u roku od 11 meseci da ćemo u junu prisustvovati svečanom otvaranju.”

Todorović je napomenuo da jedna od velikih stvari u ovoj investicij jeste činjenica da će mnogi mladi ljudi steći zaposlenje i dodao:

„Hvala Vladi Srbije što nam je pomogla da dođemo do ovog izuzetnog posla i ja znam da nisam prvi oji je imao viziju da podignemo ovakvu fabriku. Na ovom istom mestu 2001. godine bio je postavljen kamen temeljac za fabriku duvana a 2004. za fabriku čokolade ali ništa od toga nije bilo. Sad će vidimo ovde naši mladi sugrađani izrađivati auto delove za najpoznatije fabrike na svetu.”

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here