Digitalni samit – Procenjuje se da će 65 odsto današnjih prvaka raditi nove poslove, koji ne postoje.

Foto: Mondo

Da bi se oni pripremili za budućnost, neophodno je da računarske nauke budu u istoj ravni sa matematikom, fizikom i hemijom, rečeno je na panelu “Obrazovanje je ponovo izumljeno” u okviru Drugog digitalnog samita u Beogradu.

Direktor Fondacije “Petlja” Nebojša Vasiljević smatra da kao što je potrebno da deca znaju Njutnove zakone, treba napraviti sistem obrazovanja koji će ih podsticati da razumeju algoritme.

“Deca će sve više biti okružena spravama i podacima koje će morati da koriste pametno. Kao što su sada okružena prirodnim i društvenim fenomenima i kao što je potrebno da razumeju Njutnove zakone, tako moraju da znaju i algoritme koje će rešavati u školi“, rekao je Vasiljević.Kaže da je upravo to i cilj Fondacije “Petlja“, da deca vežbaju algoritamsku pismenost, a to će se postići, ističe, ako informatika bude obavezan predmet u osnovnim i srednjim školama, čak u istoj ravni sa drugim naukama – matematikom, fizikom i hemijom.Vežbanjem algoritamske pismenosti i obukom nastavnika kako da uče decu, dodaje Vasiljević, imali bismo generacije koje bi razumele algoritme u svim oblastima, jer, kaže, postoji potreba da sve oblasti postanu automatizovane.Osnivač “Robo-kids centra“ u Banjaluci Zoran Gajić kaže da su na ideju otvaranja centra gde će se deca osećati kao da su u jednom “malom gugl habu“ došli tako što je primećen procvat IT industrije u regionu, ali da nema dovoljno obučenih ljudi za tu industriju.Kroz taj centar je, navodi Gajić, prošlo oko 2.000 dece kroz različite obuke digitalizacije, a u svom programu centar ima 25 kurseva, laboratorije, različita istraživanja.U fokusu su im, objašnjava, nadarena deca i deca koja su inteligentna, ali nisu naročito zainteresovana za nauku i tehnologiju, te ih je, kaže, poseban izazov zainteresovati za te oblasti.Predškolska učiteljica u Predškolskoj ustanovi “11. april“ Nataša Anđelković kaže da je poznato da se tehnologija brzo razvija do te mere da se procenjuje da će 65 odsto današnjih prvaka radti poslove koji sada ne postoje.Smatra da decu sa tehnologijom treba intenzivno upoznavati već od pete godine i podsticati ih na razmšljanje, a ne učiti ih sirovim podacima, kao na primer, šta je algoritam.Zato je, navodi, potrebna nit koja će od deteta napraviti kvalitetnog i kreativnog inženjera ili programera, tako što ćemo dete gledati kao biće koje je po prirodi radoznalo i ima potencijal da se razvija, a ne da ih “punimo“ informacijama.Zatim, vrtić ili škola treba da budu mesto gde se znanje konstruiše, a ne prenosi i da obrazovni sistem bude takav da dobijemo ljude koji nisu prepuni infomracija, već koji znaju da kritički razmišljaju, rešavaju probleme, koji su empatični i dobri roditelji.Iskustvo o učenju dece u Engleskoj izneo je direktor Kompanije “Pajtop“ Luis Vasal, čija je kompanija osmislila prototip za kreativno učenje, a s ciljem ne samo da napuni decu znanjem, već i da ih podstakne da te informacije vrate.Nakon panela “Obrazovanje je ponovo izumljeno“, predstavljena je onlajn platfoma “Web4jobs“ koja je namenjena svima onima iz digitalne industrije koji su u potrazi za poslom.U Beogradu je u četvrtak počeo Drugi digitalni samit ekonomija Zapadnog Balkana, koji je okupio oko 4.000 učesnika i 200 govornika iz 30 ekonomija koji će predstaviti najnovije trendove u oblasti IT industrije. Tanjug je medijski pokrovitelj.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here