Trasa auto-puta Beograd – Preljina na Koridoru 11 trebalo bi uskoro da bude potpuno završena, a u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture očekuju da će saobraćaj i na deonicama Obrenovac – Ub (26,2 km) i Lajkovac – LJig (24 km) početi da se odvija do početka letnje sezone.

Kako navode u ovom Ministarstvu, sve je spremno i za nastavak izgradnje Koridora 11, odnosno za početak radova na deonici od Preljine do Požege. Duž projektovane trase Javno preduzeće „Putevi Srbije“ sprovodi ubrzano proceduru eksproprijacije, koja će pratiti predviđenu dinamiku izgradnje. Prema najavama, prvo će, već tokom juna, biti građeni tuneli Munjino brdo i Laz, kroz planinu Jelicu, a cela trasa trebalo bi da bude završena za tri godine.

DO ČAČKA OD LETA 103 KILOMETRA AUTO-PUTA

Podsećajući da je na auto-putu od Beograda do Preljine u novembru 2016. pušteno u saobraćaj 40,3 kilometra, u nadležnom Ministarstvu konstatuju da će se skorašnjim završetkom još dve deonice (Obrenovac – Ub i Lajkovac – LJig) za saobraćaj osposobiti ukupno 103 kilometra ove trase. Do kraja godine očekuje se završetak radova i na deonici Surčin -Obrenovac (17,6 km), čime će ukupna dužina auto-puta na Koridoru 11 u saobraćaju biti povećana na 120 kilometara. Pre dve sedmice na Samitu šefova vlada Narodne Republike Kine i 16 zemalja Centralne i Istočne Evrope u Dubrovniku potpisan je memorandum sa kineskom kompanijom „CCCC“, za izgradnju deonice Novi Beograd – Surčin.

– Za ovu deonicu, koja je važna za povezivanje gradskih saobraćajnica u Beogradu sa Koridorom 11, očekujemo da uskoro bude potpisan Komercijalni ugovor, kako bi na proleće iduće godine mogli da počnu radovi – navodi u odgovoru „Čačanskom glasu“ Pres služba Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

TRASA AUTO-PUTA KROZ OVČAR I JELICU

Za deonicu od Preljine do Požege, čija je dužina 30,96 km, a koja prolazi kroz teritorije Čačka, Lučana i Požege, u novembru 2017. godine potpisan je komercijalni ugovor sa kineskom kompanijom „CCCC“. Vrednost ugovora (projekta) je 523,53 miliona dolara (450 miliona evra) i on se odnosi na projektovanje, izvođenje radova i isporuku opreme, materijala i delova, sa rokom za izradu projektne dokumentacije od šest meseci i za izvođenje radova 36 meseci. Na 2. forumu “Pojas i put” u Pekingu trebalo bi da bude potpisan Ugovor o zajmu za finansiranje ove deonice.

U Ministarstvu kažu da je sve spremno za početak radova na ovoj deonici, prvo na tunelima Munjino brdo i Laz, zajedno sa izgradnjom kampova za smeštaj ljudi, opreme i materijala. Ova saobraćajnica neće ići kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru, jer je to Predeo izuzetnih odlika.

Saobraćajnica zaobilazi Ovčarsko Kablarsku klisuru da ne bi narušila prirodu

Karateristično za ovu deonicu je što prolazi kroz veoma težak geografski teren, zbog čega će morati da se izgrade brojni tuneli i mostovi, koji čine skoro trećinu trase. Biće izgrađeno tri tunela i 35 mostova, raznih dužina i raspona, usklađenih sa preprekama i konfiguracijom terena.

– Od tog broja, 13 mostova je dužine preko 100, a najduži je 478 metara i on će biti na ukrštanju sa železničkom prugom, iza železničke stanice Prijevor. Ukupno je projektovano 16 jednorasponskih mostova, dužine od deset do 25 metara. Mostova dužine od 25 do 100 metara ima šest na ovoj deonici. Most preko Zapadne Morave u Pakovraću, neposredno ispred Ovčarsko-kablarske klisure, jedinstven je u odnosu na ostale. On premošćuje reku rasponom od 80 metara, a ukupne dužine je 330 metara i najzahtevniji je na deonici. Idejnim projektom predviđena je izgradnja tunela Munjino Brdo, Laz i Trbušani. Tunel Trbušani nalazi se u prvoj trećini deonice i radi se u „otvorenom“, odnosno, nakon izvođenja on se zatrpava, kako bi se preko njega vratio postojeći državni put. To znači da se u brdu iskopa usek, zatim se u tom useku izvede armirano-betonska tunelska cev, a nakon toga se ona zasipa zemljom i ponovo ozeleni – objašnjavaju u Ministarstvu.

Nakon ovog dela, trasa auto-puta prelazi preko Zapadne Morave i penje se obroncima Ovčara i Jelice. Kroz planinu Jelicu probija se tunel Laz. Zatim se trasa spušta prema Lučanima, kroz Markovicu i Negrišore. Posle Lučana prolazi kroz brdski masiv tunelom Munjino Brdo do mesta Prilipac, gde je i završetak deonice.

Iz tunela Laz auto put kroz Lučane na stubovima, u Munjino brdo

Sva tri tunela su projektovana sa dve odvojene tunelske cevi. Dužine tunelskih cevi tunela Trbušani su približno 300 metara, tunela Laz približno 2.700 i 2.900 metara, a tunela Munjino Brdo po približno 2.800 metara. U dugačkim tunelima, kao što su Laz i Munjino Brdo, projektovane su sve neophodne dodatne mere bezbednosti, u skladu sa zakonskim propisima – kažu u Ministarstvu.

VEZA SA BOSNOM, CRNOM GOROM, BUGARSKOM I GRČKOM

Trasa Preljina – Požega, kao deo auto-puta Beograd – Južni Jadran (E-763) je važna ne samo za razvoj Moravičkog okruga i ovog dela Srbije, već i za regionalno povezivanje, pošto će se kod Požege ukrštati auto-putevi koji idu ka Bosni i Hercegovini (auto-put Beograd – Sarajevo) i ka Crnoj Gori (Koridor 11), a kod Čačka se sa Moravskim koridorom povezuju Koridor 11 i Koridor 10, ka Bugarskoj i Grčkoj.

TRI PETLJE

Kako je ranije najavljeno, od Preljine do Prijevora saobraćajnica će ići duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave (oko osam kilometara). Na auto-putu Preljina – Požega biće izgrađene i tri petlje, od čega je najvažniji čvor Prilipac, na samom kraju deonice, odakle će voditi putevi ka Boljarima i Kotromanu.

Izvor:Čačanski glas

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here