Od Horgoša do Preševa autoputem. Na to se čekalo decenijama – na omiljeno srpsko more, u Grčku, ići će se brže i sigurnije. Predsednik Srbije i premijerka kažu – istorijski dan. Od 20 sati put otvoren za saobraćaj.

Poslednja deonica autoputa na južnom kraku Koridora 10 kroz Srbiju, u dužini od 26,3 kilometra u Grdeličkoj klisuri, otvorena je danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića. Večeras od 20 sati autoput otvoren za saobraćaj.

Predsednik Aleksandar Vučić, premijerka Ana Brnabić, ministarka Zorana Mihajlović i predsedavajući Predsedništva BiH Milorad Dodik obišli su prvo kosinu 2, koja je izazivala mnogo problema građevincima, nakon čega su članovi vlade i predstavnici medija obišli deonicu otvorenim autobusima.

Predsednik Srbije je izjavio da su radnici najzaslužniji, a da je država umela da se izbori sa brojnim problemima.

On je kazao da je čestitao ljudima u Vladi Srbije, a posebno “divnim radnicima”.

“Ovo je najteži deo puta u celoj Srbiji. Ovaj autoput nije samo važan zbog lepote i graditeljskog poduhvata, već i investitora koji će dolaziti, zbog uštede novca, nižih transportnih trošokova, pre svega zbog ljudi. Srećan sam zbog naroda u Pčinjskom okrugu, jer će značiti bolji životni standard. Mnogo sam prošao i ništa bolji putevi nisu ni u Austriji, Švajcarskoj”, kazao je predsednik.

Predsednik Srbije poručio je danas da je ovo dan za istoriju, jer je završeno ono što godinama unazad nikome nije pošlo za rukom.

Predsednik je istovremeno u poruci na Instragram nalogu “budućnostsrbijeav”, nekoliko sati pred zvanično puštanje saobraćaja na južnom kraku Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru, zahvalio svima koji su doprineli da san postane stvarnost.

“Završen je jedan veliki posao! Hvala vrednim radnicima na predanosti i požrtvovanosti da se savlada sve ono što godinama unazad niko nije uspeo, hvala i građanima Srbije koji su verovali u ovaj san koji je danas stvarnost.”

Vučić je dodao da su budućnost kvalitetne i bezbedne saobraćajnice, nova radna mesta, investicije i ostanak ljudi u svojim rodnim mestima.

“Most Vrla je najlepši projekat na prostorima bivše Jugoslavije! Zahvalan sam i srećan što sam predsednik zemlje koja je uspela da se izbori sa stvarima sa kojima pre nismo uspeli da se izborimo. Živela Srbija!”, naveo je predsednik Srbije u poruci objavljnoj uz kraći video snimak sa te deonice Koridora 10 .

Drugi punkt koji je obišla delegacija Vlade je kod petlje Predejane.

Premijerka Srbije Ana Brnabić je izjavila na tom mestu da je beskrajno srećna i ponosna što se završava veliki poduhvat kroz Grdelicu.

“Ovo je veliki, istorijski dan. Simbolično se i povezujemo sa Evropom, gde nam je i mesto. Ovaj dan treba da nam služi kao prekretnica – da naš narod završava započete projekte, da ne odustajemno kada je najteže, nemamo izgovore za neuspehe”, istakla je premijerka.

Delegacija je danas prošla i kroz tunel Manajle, kao i predstavnici kompanija koje su gradile ovu deonicu.

Srbija će sa otvaranjem deonice auto-puta u Grdeličkoj klisuri imati povezan autoput od severa do juga, na celoj glavnoj trasi Koridora 10 od Batrovaca na granici s Hrvatskom do Preševa na granici s Makedonijom, kao i severni krak od Horgoša ka jugu.

Sa otvaranjem tog dela Koridora 10, od Niša do Soluna će moći da se stigne za oko tri sata.

Pogledajte kako izgleda vožnja kroz Grdeličku klisuru.

Istočni krak Koridora 10 od Niša do granice s Bugarskom kod Dimitrovgrada biće, kako je ranije najavljeno, potpuno završen za oko tri meseca.

Koridor 10 je jedan od najvažnijih panevropskih saobraćajnih koridora koji prolazi kroz Srbiju i povezuje Austriju, Mađarsku, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Bugarsku, Makedoniju i Grčku, čija je izgradnja počela još 1970. godine u bivšoj SFRJ.

Trasa autoputa kroz Grdeličku klisuru najteža je deonica južnog kraka Koridora 10, a njena vrednost je 350 miliona evra.

Projekat gradnje autoputa u Grdeličkoj klisuri su finansirali zajmovima Evropska investiciona banka i delom Svetska banka.

Izgradnja auto-puta kroz Grdeličku klisuru je najkomplikovaniji projekat kod nas, ali i u Evropi, zbog geologije. Na tim deonicama ugrađeno je 250.000 tona asfalta, sklonjeno 650.000 kubika kamena.

Južni krak Koridora 10 u Srbiji je dug 74 kilometara, a radovi na najtežoj deonici u Grdeličkoj klisuri trajali su šest godina.

Na toj deonici su izgrađena dva tunela, Predejane i Manajle, ukupne dužine 2,8 km, minirana su brda da bi se priroda ukrotila i “ispravljalo se” i korito Južne Morave.

Autoput kroz Grdeličku klisuru se sastoji se od dve manje deonice: Grdelica – Caričina Dolina oko 12 km i Caričina Dolina – Vladičin Han od 14,3 km.

U Grdeličku klisuru ugrađeno je 560.000 tona asfalta, a ukupna dužina svih potpornih konstrukcija iznosi oko 15 km.

Priroda na ovoj deonici, pokazala je posebno svoju ćud na Kosini 2, gde se obrušio deo brda, pa su građevinari morali da izgrade galeriju sa 110 betonskih nosača, ugrađeno je 7.000 tona armature a uklonjeno 170.000 kubnih metara zemlje.

Na Kosini 3, na klizištu koje je jedno od najzahtevnijih na ovoj deonici, iskopano je preko 500.000 kubnih metara zemlje…

Tunel Manajle, trenutno najduži drumski tunel u Srbiji, dužine je 1.808 metara, a posle njega nailazi se na most Džemen do, čija je dužina 521 metar.

Takođe, o upravljanju svim bezbednosnim sistemima u tunelima brinuće tim tehničkih lica 24 sata 365 dana u godini u tehničko-operativnom centru.

Tu je i most Vrla dužine 645 metara koji je ujedno najduži i najviši most na južnom kraku Koridara 10 čiji je najviši stub visine 62 metra.

Most Vrla se proteže preko reke Vrle i državnog puta Vladičin Han – Surdulica.

Most je na 14 raspona dužine po 45 metara, koje savladava ukupno 140 nosača visine 2,20 metara, dužine 44 metra i težine od 87 tona svakog, što daje ukupnu dužinu svih nosača – greda od 6.160 metara i težinu od 12.180 tona.

Na tom mostu specijalna vrsta svetiljki omogućava million nijansi različitih boja.

Izvor:Mondo

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here