Spajanje deonica na Koridoru 11 zakazano je za 18. avgust u LJigu, na ulazu u tunel Brančić. Trasa od Obrenovca do LJiga dugačka je 58 kilometra i podeljena u tri deonice: Obrenovac – Ub (22km), Ub – Lajkovac (12,5km) i Lajkovac – LJig (24km).

“Ovo će biti moderan auto-put izgrađen po svim standardima, širine je 28,4 metara, sa brzom, srednjom i zaustavnom kolovoznom trakom. U toku su završni, kozmetički radovi poput pranja kolovoza i sve će biti spremno do 18. avgusta kad će ova deonica biti puštena u saobraćaj”, rekao je Nebojša Pavlović, savetnik ministrake saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Zorane Mihajlović.

Koridor 11 kroz Srbiju zvaće se Autoput Miloša Velikog po proslavljenom srpskom vladaru. I dok je vođa Drugog srpskog ustanka svoj narod protiv Turaka vodio preko brda, njegovi potomci dva veka kasnije ići će – kroz brdo! Najzahtevnija tačka na deonici od Obrenovca do LJiga upravo je tunel Brnačić, dug 944 i širok 8,5 metara, koji je zbog loših geoloških uslova usporio radove.

“Taj tunel nam je napravio najviše problema. Naišli smo na jako loš geološki materijal i niz nepredviđenih situacija, ali izborili smo se svim tim izazovima i imaćemo veličanstven, savremeno opremljen tunel sa dve tunelske cevi. Signalizacija je već upaljena, urađen sistem za ventilaciju i uspostavljen SOS sistem”, istakao je Pavlović.

Foto: RINA

Pored ulaza u Brančić smešten je Tehničko – operativni centar iz kog se kontrolišu sva dešavanja unutar tunela i rukovodi signalizacijom.

“Centar je opremljen najsavremenijom tehnologijom, radiće se u tri smene i 24 sata dnevno pratiće se stanje na putu. Sve je spremno i ukoliko se dogode i neke nepredviđene situacije poput kvarova, ulaska pešaka, ali i divljači u tunel”, kaže Pavlović.

Meštani kažu da u popodnevnim časovima često viđaju ministarku Zoranu Mihajlović da obilazi izgradnju ove deonice, kako bi proverila da li radovi protiču po planu i tako je potvrdila svoju izjavu rekavši “radnicima ću stajati iznad glave dok sve ne bude završeno”.

“Ministarka je poznata po tome da ništa ne prepušta slučaju. Ovo je izuzetno bitna trasa, koja mora biti otvorena kad je planirano i zato ne sme doći do neplaniranih situacija”, naglašava Pavlović.

U deonicu autoputa od LJiga do Obrenovca uloženo je oko 430 miliona evra. NJena izgradnja počela je čak 2010 godine, a otvaranje pomerano više puta. Međutim, svemu tome konačno je došao kraj, pa će se od Beograda do Čačka sada stizati za sat vremena.

Foto: Screenshot

“Dozvoljena brzina je 130 kilometara na čas, što je dovoljno za brzu, ali bezbednu vožnju. U toku radova urađeno je 1,6 miliona kubika iskopa, 2,8 miliona kubika nasipa, preko 250 hiljada asfalta, 16 mostova, preko 20 pločastih i 50 cevastih propusta, imaće jedno stajalište i bočnu naplatnu stanicu. Na čitavoj dužini trase, na 16 lokacija izvršeni su regulacioni radovi, u službi zaštite samog autoputa, ali i rečnog korita”, izjavila je Svetlana Milinski, šef nadzora izgradnje.

Zbog povezivanja sa novoizgrađenom deonicom autoputa od Obrenovca obustavljen je saobraćaj na deonici od LJiga do Preljine, a sav saobraćaj je preusmeren na Ibarsku magistralu.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here