Deonica Surčin–Obrenovac biće završena 19. decembra i auto-put “Miloš Veliki” će preko Surčinske petlje biti na samo pet minuta od Koridora 10 i Beograda, izjavila je ministarka građevine Zorana Mihajlović.

Zorana Mihajlović je obišla petlju Surčin, na kojoj će se uključivati na auto-put “Miloš Veliki” i to će upravo biti petlja Surčin.

Ukazala je da je potpredsednik kineske kompanije CRBC najavio da će to biti moguće od 19. decembra. “Mi smo praktično pet minuta od Koridora 10, to jest auto-puta Beograd–Zagreb”, rekla je Mihajlovićeva.

Doveli smo auto-put “Miloš Veliki” na pet minuta do Beograda, naglasila je ministarka.

Mihajlovićeva je rekla da će Srbija sa otvaranjem deonice Surčin–Obrenovac od 17,6 kilometara imati auto-put u dužini od 120 kilometara do Preljine.

“Od kada je putarina počela da se naplaćuje na auto-putu ‘Miloš Veliki’, od 1. septembra, prošlo je skoro 300.000 vozila i nije bila nijedna saobraćajna nesreća”, rekla je Mihajlovićeva dodajući da je taj podatak juče dobila.

Direktor kineske kompanije u Srbiji Džang Sjaojuen prethodno je rekao da će radovi biti završeni kao što su već najavili, 19. decembra, a Mihajlovićeva je istakla da nije ni sumnjala da će taj rok biti poštovan, kao i da se sve odvija po planiranoj dinamici.

Rekla je da je najčešće obilazila radove na novom mostu preko Save i Kolubare kod Obrenovca i istakla da je taj most već završen i da se sada postavlja asfalt.

Fizička realizacija deonice Surčin–Obrenovac je 87 odsto, a finansijska 76,37 odsto.

Deonica je podeljena na pet sektora.

Pored izgradnje mosta, podrazumeva nadzvožnjak preko pruge Ostružnica–Batajnica, kao i dve petlje Surčin i Obrenovac.

Petlja Surčin povezuje novu trasu auto-puta sa obilaznicom odnosno sa budućim putem od Novog Beograda do Surčina, to jest od Vojvođanske ulice i Bulevara Jurija Gagarina.

Do petlje Surčin, dok se ne izgradi auto-put Novi Beograd – Surčin, moći će da se dođe preko isključenja sa auto-puta Beograd–Zagreb posle beogradskog aerodroma, kao i preko Banovog brda i Ostružnice preko Ostružničkog mosta.

Auto-put Surčin–Obrenovac, četiri vozne i dve zaustavne trake 

Predviđena je projektom nova petlja Obrenovac koja će povezati novu trasu sa auto-putem “Miloš Veliki”, kao i sa Starim obrenovačkim putem.

Auto-put

Auto-put Surčin–Obrenovac omogućiće spajanje auto-puta “Miloš Veliki” sa Koridorom 10 preko obilaznice oko Beograda na petlji Surčin.

Radovi su počeli 5. maja 2017. godine, a ugovorom je predviđeno da cela deonica Surčin–Obrenovac bude završena do 5. januara 2020, odnosno za 32 meseca.

Vrednost radova na deonici Surčin–Obrenovac je 233,67 miliona dolara.

Investitor su “Putevi Srbije”, a projekat se finansira iz zajma Eksim banke Kine.

Projekat izgradnje auto-puta Surčin–Obrenovac podrazumeva izgradnju četiri vozne i dve zaustavne trake, u ukupnoj širini od 29 metara.

Most na ušću Kolubare u Savu, koji gradi kineska kompanija China Communications Construction, dugačak je 1.581 metar, širine 29 metara. Taj most je u junu ove godine spojio obalu u Boljevcima i obalu u Bariču.

Završeni su svi betonski radovi i trenutno se izvode radovi na hidroizolaciji i asfaltiranju kolovoznih traka preko mosta.

Raspon između stubova na mostu je 275 metara.

Realizacija na mostu je već od 96 odsto i kompletni radovi na mostu biće završeni do kraja oktobra.

Zajedno sa već otvorenim deonicama Obrenovac–Ub, Lajkovac–Ljig, Ub–Lajkovac i Ljig–Preljina povezaće ceo potez auto-puta od Beograda do Preljine u dužini od 120 kilometara.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here