Ceremonijom u mestu Jasika, blizu Kruševca, danas su počeli radovi na izgradnji prvog digitalnog autoputa u Srbiji, Moravskog koridora od Preljine do Pojata.

U pristustvu predsednika Aleksandra Vučića, počeli su radovi na prvoj deonici, do Pojata do Kruševca, dugoj 28 kilometara. Prvi digitalni autoput u Srbiji će povezati tri okruga – Rasinski, Raški i Moravički, sa Koridorima 10 i 11.

“Svuda ćemo moći da idemo autoputem”, rekao je Vučić i istakao da će za dve godine biti završena deonica od Pojata do Kruševca, za tri godine Čačak-Kraljevo, a za četiri godine kompletan autoput.

Vučić se, obilazeći gradilište na kojem je počela izgradnja Moravskog koridora, osvrnuo na mehanizaciju koja će izvoditi radove i primetio “vezu” jednog bagera sa pobednikom na nedavnim izborima u Velikoj Britaniji, Borisom Džonsonom.

Predsednik Srbije se obratio direktoru “Puteva Srbije” Zoranu Drobnjaku i rekao mu da je isti tip bagera, “JCB”, vozio i Boris Džonsnon pre sedam dana. “I vidiš kako ih je pregazio na izborima”, primetio je Vučić i izrazio je nadu da će Džonson doći u posetu Srbiji.

“Mala Srbija” u oktobru ostavrila najveći privredni rast u Evropi

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je rekao da je u oktobru Srbija ostavrila najveći privredni rast u celoj Evropi i da veruje da će to biti slučaj i sa celim poslednjim kvartalom ove godine. “Nije to košarka, vaterpolo ili tenis… Mala Srbija, koja je obično bila neuspešna, imala je najveći rast u Evropi”, rekao je on i dodao da je Srbija to uspela, posle 100 godina zaostajanja za svetom.

Autoput će biti dug 112,3 kilometara i povezaće sve veće gradove centralne Srbije između Pojata i Čačka: Kruševac, Kraljevo, Trstenik i Vrnjačku Banju. Imaće moderne optičke i digitalne kablove i besplatan internet, kao i obaveštenja za vozače.

Moravski koridor biće do sada najširi autoput u Srbiji, pošto će biti širi za ukupno 1,6 metara.

Ta značajna saobraćajnica povezivaće područje na kojem živi više od pola miliona ljudi, a biće i veza između putnog Koridora 10 i autoputa “Miloš Veliki” (Koridora 11).

Komercijalni ugovor za izgradnju autoputa od Pojata do Preljine, vredan 745 miliona evra, potpisan je 5. decembra sa američko-turskom kompanijom Behtel Enka UK Limited.

Vučić je rekao da je mnogo postignuto zahvalio građanima što su verovali u svoju zemlji i pokazali da kada radimo vredno i zajedno možemo da menjamo sebe i promenimo našu današnjicu i budućnost, kao i da nema ništa veličanstvenije od toga.

Dodao je da, ipak, još nije zadovoljan, ali da bi voleo da građani budu ponosni na sebe i svoju zemlju.

Moravski koridor će, ističe, spojiti koridore 10 i 11 odnosno zapadnu i istočnu Srbiju i rešiti trajno i pitanje poplava pošto će biti regulisane reke, tako da više neće biti u strahu građani Sirče, Adrana i drugih mesta. Više neće moratt da se plaše za svoju kuće i fabrike i svoju decu, poručio je Vučić.

Predsednik je naglasio da Moravski koridor donosi najmoderniju tehnologiju i biće najširi autoput od 30 metara.

Objasnio je da digitalni autoput znači da će građani imati na autoputu digitalne znakove i obeveštenja gde su eventualno gužve, udesi, gde je klizavo i sve druge infroamcije, što će dosta podići bezbednost saobraćaja.

“Takve puteve gradi Srbija danas”, naglasio je.

Ističe da se tako i mladi mogu zadržati u Srbji, kao i vratiti oni koji su već otišli, samo novim autoputevima i fabrikama, i da je najvažnije da se vrati u Srbiju život koji smo počeli da gubimo od devedesetih godina.

On je naveo da je samo Jasika u tom periodu izgubila 500 ljudi.

Kaže da investitori neće da dođu u Srbiju tamo gde nema autoputa i da su, na primer, dve velike fabrike došle u Kraljevo tek kada im je obećano da će se graditi autoput.

Vučić je naglasio da je u Kruševcu kompanija Kromberg Šubert zaposlila 1.500 ljudi i da su pre toga ljudi govorili da su to sve fantazije.

“Biće još mnogo takvih fabrika i konkurencija će podići plate radnicima”, dodao je predsednik.

Do Kruševca za malo više od dva sata

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je da će se “od Beograda do Vrnjačke Banje stizati za oko sat i po, za malo više od sat vremena do Kraljeva, za malo više od dva sata do Kruševca. Ništa više nije daleko i neće nam biti daleko”. Ona je naglasilada je dobro što “u ovaj projekat ulazimo dobro pripremljeni”. “To pokazuje da smo naučili nešto iz prethodnih projekata i da ne želimo da ponovimo greške, na primer sa Koridora 10, gde smo imali nasleđene loše projekte”, navela je ona.

“To menja lice Srbije, mi vidimo i možemo da razumemo da imamo dovoljno osnage da sebe promenimo i da svoju zemlju promenimo. Nećemo da nam Srbija nestaje, hoćemo da bude puno dece, a ne stalno da slušamo kuknjavju kako svi odlaze”, kaže predsednik.

“Mnogo sam srećan i ponosan na vas, ovo je za vas i vašu decu i našu Srbiju, čestitam svima koji će da rade, posebno čestitam radnicima i svima koji će ovaj veliki podruhvat da izvedu”, zaključio je predsednik Vučić.

Moravski koridor je više nego autoput

Moravski koridor je više nego autoput, to je prvi 5G auto-put u Srbiji, od kojeg će koristi imati pola miliona građana, a spajaće zajednice i privredu od istoka do zapada zemlje, poručio je direktor projekta Moravski koridor Endrju Milunci iz američke kompanije Behtel, koja izvodi radove

On je, na obeležavanju početka radova na prvoj deonici Moravskog koridora, istakao da će taj put imati sistem za odbranu od poplava, prvi na Balkanu.

“Moravski koridor će imati važan i masivan sistem za odbranu od poplava, koji će štititi sva mesta u okolini i ovo je prvi put da je ovakav sistem odbrane od poplave, ovih razmera, izgrađen na Balkanu”, rekao je Milunci.

Istakao je da taj sistem odbrane od poplave, kao i izgradnja samog puta, pokazuje posvećenost vlade i predsednika Srbije osnaživanju otpornosti zajednica i dugovečnosti infrastrukture.

“Uspeh ovog projekta, biće vaš uspeh. Behtel tim biće tu, da stojimo zajedno i da zajedno odgovorimo na rizike i slavimo rezultate”, rekao je Milunci.

Izvor: Mondo

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here